800
۱
سلامت شهروندان روی ریل بی‌پولی؛

تکمیل بیمارستان «ایرانمهر» سراوان وارد ۲۰ سالگی شد

عدم تکمیل بیمارستان ایرانمهر سراوان سبب گلایه شهروندان این شهرستان شده است.
تکمیل بیمارستان «ایرانمهر» سراوان وارد ۲۰ سالگی شد
به گزارش پایگاه خبری شستون، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان که کلنگ آن در دهه ۸۰ به زمین زده شد و اسفندماه سال ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید همچنان تمامی بخش‌های آن به بهره‌برداری نرسیده و به‌عنوان بیمارستان دوم شهرستان در حال فعالیت است.
 
یکی از مشکلاتی که امروزه پرسنل این بیمارستان باتوجه‌به گرمی هوا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند بحث سرمایشی است که مشکلاتی را برای پرسنل و افرادی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند به وجود آورده است.
 
طبق مشاهدات میدانی در اتاق پزشک اورژانس و محل تزریقات و قسمت اداری از پنکه برای خنک‌شدن محیط استفاده می‌شود که باتوجه‌به وضعیت آب‌وهوایی این منطقه پاسخگو نیست.
 
گلایه شهروندان سراوانی از وضعیت نامناسب بیمارستان ایرانمهر
همچنین در قسمت اتاق نوار قلب و تزریقات نیز برای سردشدن محیط پنجره‌ها بازگذاشته شده که این امر گلایه‌هایی را به دنبال داشته است.
 
مراجعه‌کنندگان به بیمارستان ایرانمهر نیز در تماس با خبرنگار ما از گرمی هوا و نبود امکانات سرمایشی در این بیمارستان ابراز گلایه و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
 
به گفته برخی از افراد مطلع برای بیمارستان ایرانمهر چیلر خریداری شده که هر سال نیاز به پشتیبانی دارد که هزینه آن نیز بالا است، از سوی دیگر با توجه به بحران آبی موجود در این استان و شهرستان خرید و نصب چیلر به صرفه و منطقی نبوده چرا که چیلر نیاز به تامین آب بالایی دارد.
 
 خرید چیلر توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است
موسی سپاهیان رئیس بیمارستان ایرانمهر به خبرنگار ما گفت: خرید چیلر توسط بیمارستان ایرانمهر صورت نگرفته و مستقیم توسط وزارت راه و شهرسازی که مجری پروژه بوده در زمان ساخت انجام شده که نقشه و سیستم مورد تأیید در سطح وزارت بوده است.
 
وی افزود: در حال حاضر مشکل اصلی در واقع در بحث پشتیبانی چیلر هست که هر ساله باید فقط توسط شرکت پشتیبان راه اندازی شوند؛ شرکت‌ پشتیبان در تهران مستقر است که تا انجام مکاتبه و سیر مراحل اداری یک مدت زمانی به طول می‌انجامد که در این بازه زمانی ما دچار مشکل هستیم.
 
به گفته رئیس بیمارستان ایرانمهر برای حل این معضل در قسمت‌های حساس بیمارستان مانند اتاق عمل، آی‌سی‌یو، بخش سی‌سی‌یو، بخش تصویربرداری، انبار دارویی، داروخانه و... اسپیلت نصب شده است.
 
اعتبار ۲ میلیاردی برای تعویض قطعه چیلرها تأمین شده است
سپاهیان خاطر نشان کرد: چیلر بیمارستان یکی‌ از پیشرفته ترین سیستم های موجود است اما با شرایط موجود در بحث پشتیبانی وضعیت حال به وجود آمده است و راهکاری که می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد این است که در کنار چیلر برای بحث سرمایشی یک جایگرین داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.
 
وی اذعان کرد: فی الحال مشکلی در بحث آب چیلرها نداریم و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره داریم که چیلرها پشتیبانی می‌شود منتهی مشکلی که امسال به وجود آمد و در حال رفع است این است که قطعه‌ای از چیلر توسط شرکت پشتیبان مورد تأیید نیست، باید تعویض و سپس راه‌اندازی شود که نیاز به اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان است که با پیگیری‌های صورت‌گرفته این اعتبار توسط دانشگاه تأمین و در حال انجام است.
 
رئیس بیمارستان ایرانمهر گفت: در زمینه عایق‌کاری درب و پنجره‌ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی مشکلی وجود ندارد، در زمینه جایگزین سیستم سرمایشی به دلیل اینکه حداقل نیاز به چهل دستگاه اسپیلت داریم در حال حاضر امکان خریداری آن وجود ندارد.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcizuazzt1aqr2.cbct.html
 
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 26453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *