800
۰

بازارچه مرزی پیشین توسط رئیس جمهور افتتاح شد

نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان توسط رئیس جهمور و نخست وزیر پاکستان امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.
بازارچه مرزی پیشین توسط رئیس جمهور افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، مبین علی میر، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح بازارچه مرزی پیشین بیان کرد: با سفر قبلی ریئس جمهور به سیستان و بلوچستان ساخت بازارچه خرده‌فروشی پیشین که جزو مصوبات این سفر بود در راستای اجرای یکی از سیاست‌های مهم دولت و افزایش تبادلات با کشور همسایه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بازارچه خرده فروشی پیشین که علاوه‌بر بازارچه پیشین است که می‌تواند تحول مهمی را در شهر پیشین و هم شهرستان راسک داشته باشد و به نحو مطلوب معیشت مرزنشینان را تامین کند.

وی گفت: ۶ هزار خانوار شهرستان راسک از تخفیفات و مزایای بازارچه خرده پیشین بهره‌مند خواهند شد که این مساله نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم این منطقه خواهد داشت.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این بازارچه اولین بازارچه مشترک خرده فروشی از ۶ بازارچه مرزی خرده فروشی در حال احداث در مرز مشترک ایران و پاکستان است که امروز شاهد افتتاح آن با حضور مسوولان دو کشور هستیم.

وی افزود: غرفه های موجود در بازارچه های مرزی فقط و فقط به مرزنشینان اختصاص خواهد یافت تا تبادلات تجاری در آن صورت گیرد.

میر با تاکید بر اینکه در مدل های مختلف با کشور پاکستان مراوده تجاری داریم خاطرنشان کرد: بازارچه خرده فروشی پیشین از جنس تجارت خرد مرزنشینی است.

وی گفت: با آغاز فعالیت این بازارچه خرده فروشی، تجارت در مرز پیشین رونق می‌گیرد و باعث اشتغال مرزنشینان می‌شود و این اتفاق خوشایند رقم خواهد خورد تا علاوه‌بر تأمین معیشت مرزنشینان بتوانیم با توزیع عادلانه درآمد برای مرزنشین ‏امنیت پایدار ایجاد کنیم. ‏

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بازارچه‌های خرده‌فروشی برای تأمین معاش مرزنشینان راه‌اندازی شده و مرزنشینان ‏می‌توانند هر هفته تا سقف ۴۰۰ دلار بدون تشریفات گمرکی اقدام به تجارت کنند که کالاهای وارداتی شامل ۱۲۰ قلم کالا از پاکستان و دربرگیرنده میوه‌های گرمسیری، برنج و البسه است، همچنین می‌توانند کالاهایی را از استان صادر کنند که این ظرفیت برای مرزنشینان در شعاع ۵۰ کیلومتری است.‏

وی تاکید کرد: ایجاد مرز رسمی زمینی در پیشین با توجه به وجود زیرساخت‌های حمل و نقلی مناسب در کشور پاکستان تا بزرگ‌ترین ایالت‌های این کشور در شرق و قطب‌های اقتصادی همچون کراچی و لاهور، دسترسی آسان به این مناطق را هموار خواهد ساخت.

میر گفت: کراچی مهمترین مرکز اقتصادی پاکستان است که نزدیک‌ترین و هموارترین راه دسترسی به آن از طریق مرز ریمدان و پیشین خواهد بود.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 26482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *