800
۰
یک رزمنده دفاع مقدس:

ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان باعث پیروزی و فتح خرمشهر شد

یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: علی رغم اینکه ارتش عراق مهمات زیادی در اختیار داشت اما با مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان خرمشهر آزاد شد.
ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان باعث پیروزی و فتح خرمشهر شد
به گزارش پایگاه خبری شستون، سوم خرداد ماه یادآور یکی از معجزات الهی و آزاد سازی خرمشهر در بین ملت شهید پرور ایران اسلامی محسوب می شود، فتحی که امام خمینی (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

از سراسر کشور افراد زیادی برای دفاع از مرز و بوم با ایمانی راسخ و اعتقاد قوی جهت رویارویی با رژیم بعث عراق رهسپار جبهه جنگ شدند تا از خاک کشور که آن را همچون ناموس میدانند دفاع کند.

از سراوان هم موسی دهقان نژاد در دومرحله و از سیزده سالگی به جبهه اعزام شد تا به عنوان یک هموطن بلوچ از کشور مقابل رژیم بعث عراق دفاع کند.

موسی دهقان نژاد رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس، بیان کرد: از سیزده سالگی توفیق حضور در جبهه را به مدت هجده ماه دارد که در این مدت جراحان فراوانی را به جان  خریده است.

وی با اشاره به توفیق حضورش در عملیات بیت المقدس، اضافه کرد: خدا را شاکریم که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر حضور داشته و خواست خداوند بوده و البته خیلی از عزیزانی که در جمع ما نیستند و بسیار جایشان خالیست، بعضی شهید و بعضی مجروح شدند و ما هنوز هستیم.

این رزمنده ادامه داد: خرمشهر در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون قرار دارد و بیشتر مردم خرمشهر عرب تبار و عرب زبان هستند و با توجه به اینکه قوم عرب بودند و یکی از شهرهای مهم هم محسوب می‌شد و متاسفانه در اولین حمله عراق به ایران این شهر به تصرف رژیم بعث در آمد و ۵۷۸ روز در اختیار این رژیم قرار گرفت.

دهقان نژاد با بیان اینکه انجام عملیات ها بسیار حائز اهمیت بود، گفت: طراحی عملیاتی سنگین برای باز پس گیری شهر نیاز بود که با فرماندهی شهید صیاد شیرازی و فرمانده اسبق سپاه محسن رضایی این عملیات طراحی شد.

وی تصریح کرد: از زمان شروع این عملیات تا پایان تقریبا ۳ هفته زمان گذشت و عزیزان بسیاری در این عملیات به فیض شهادت نائل آمدند ولی در نهایت به لطف خدا شهر آزاد شد و بعد از سه هفته درگیری با ارتش عراق و با وجود ارتش قوی و مهمات بسیاری که در اختیار داشتند و‌ پاتک های بسیار سهمگین دشمن که با آن ها روبه رو بودیم اما در نهایت عزیزان مقاومت کردند،ایثار نشان دادند و از خودگذشتگی کردند و پیروزی حاصل شد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: عراقی ها وقتی خرمشهر را در اشغال خود گرفته بودند در هر جا که احتمال حضور یک‌ایرانی یا فرود بالگرد بود از طریق سیم خار دار و آهن آلات و ادوات مختلف موجود همه مسیرها را مسدود ساختند که حتی یک نفر هم گذر نکند یا بالگردی فرود نیاید اما باز هم با این وجود و دعای ملت بزرگ و شریف ایران توانستیم شهر را فتح کنیم‌.

دهقان نژاد بیان کرد:  با وجود مجروح شدنشان در حین عملیات بیت المقدس و اعزامش به بیمارستان اندیمشک و جراحات وارده اما باز هم بعد از کسب بهبودی شرم حضور و بازگشت به شهر و خانه و خانواده را داشتم و با توجه به زمان اندکی که از حضورم در جبهه های جنگ می گذشت،با مراجعه به ایستگاه صلواتی و گرفتن لباس به نزد دوستان خود در جبهه بازگشتم.

وی با اشاره به لطف خداوند و قدرت الهی در پیروزی عملیات بیت المقدس،ادامه  داد: آن طور که باید همه عوامل رشادت نشان دادند و توانستند حوالی ساعت دو بعداز ظهر سوم خرداد ما خرمشهر را فتح و به طور کامل آزاد کنند.

به گفته این رزمنده هشت سال دفاع مقدس که در عملیات بیت المقدس نیز حضور داشته رزمندگان بلافاصله پس از اعلام پیروزی سجده شکر را در مسجد شهر به جا آوردند.

دهقان نژاد گفت:  رزمندگان می توانستند به خاک عراق پیشروی داشته باشند و شهرهای عراق را تصرف کنند اما با تدبیر فرماندهان آن زمان جاده چنین کاری داده نشد.


انتهای خبر/
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 26507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *