800
۰
امام جمعه سراوان:

امام خمینی (ره) اعلم‌ترین و بی‌نظیر ترین فقیه روزگار خود بودند

امام جمعه سراوان گفت: امام یکی از اعلم ترین و بی نظیرترین فقهای روزگار خود بودند، بعد از رحلت آیت الله بروجردی یک‌شخصیت تراز اول‌چهره امام بود که شناخته شد.
امام خمینی (ره) اعلم‌ترین و بی‌نظیر ترین فقیه روزگار خود بودند
به گزارش پایگاه خبری شستون، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور امام جمعه سراوان و جمعی از مسئولین و مردم ولایت‌مدار و انقلابی سراوان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: رحلت جانگداز امام عزیز را به همه دوستداران و عاشقان امام این فراغ و این رحلت و این جدایی که یکی‌از سخت ترین دوره های روزگار آن ها بود تسلیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: امیدواریم راه امام و دستاوردهایی که امام (ره) برای ما به ارمغان آورده‌اند را بتوانیم به خوبی بشناسیم و حفظ کنیم و در این مسیر مجاهدت کنیم.

امام جمعه سراوان گفت: شخصیت خود امام به صورت شخصی و‌فردی را باید بشناسیم که واقعا هنوز به خوبی نتوانسته ایم به آن ابعاد گسترده شخصیتی امام دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری ادامه‌داد: امام یکی از اعلم ترین و بی نظیرترین فقهای روزگار خود بودند، بعد از رحلت آیت الله بروجردی یک‌شخصیت تراز اول‌چهره امام بود که شناخته شد، یک شخصی که نسبت به علمای دیگر در باب فلسفه و فقه درجه‌ای بالاتر داشتند و نسبت به کسان دیگری که در این زمینه دستی و قلمی داشتند ‌وبه اعتراف همه امام یک‌فیلسوف به تمام معنا بود که گستردگی شناخت امام در این زمینه نسبت به دیگران خیلی بالاتر بود.

وی تصریح‌کرد: امام در باب عرفان و سیر و سلوک‌ و تهذیب نفس یکی از برجسته ترین انسان های روزگار خود بودند؛ حضرت امام (ره) عارف تمام عیاری بودند که در کنار این عرفان و تهذیب نفس در میدان مجاهدت و در بین مردم و اجتماع برای تحول در مسیر ارزش‌ها حضور فعال داشتند‌

امام جمعه سراوان اضافه کرد: امام در باب حکمت و علم و سیاست هم‌ یک‌شخصیت تزار اول بودند ‌و به زعم همه کسانی که در این زمینه کار کرده بودند اما امام در تزار بالایی بودند و بخاطر همین امام متفاوت شده بود و تغییری ایجاد کردند‌‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اذعان کرد: فرهنگ و مجاهدت ادامه دارد، امروز دشمنان در حال تلاش هستند، خیلی ها در داخل ذهنشان در گرو این دشمنان و شیاطین است، هر کسی در هر سنی و به هر دلیلی آرمان‌های این انقلاب را نادیده بگیرد و قصد کند کردن مسیر انقلاب را داشته باشد و بخواهد وحدت و صمیمیت و برادری در این امت انقلابی رنج‌کشیده ‌عزتمند را کمرنگ کند و در هر جایگاهی باشد جز خائنین روزگار است.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی بر خلاف تبلیغاتی که می‌شود قدرتمند است و شما در منطقه می‌بینید که کشور عربستان و‌کشورهای دیگری که که چندین سال اختلاف داشتند و امروز هر کسی در حال سبقت گرفتن از دیگری است برای اینکه بتواند به هر طریقی خود را به این نظام و‌این انقلاب وصل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری بیان کرد: ریشه این انقلاب و عمق این انقلاب آنچنان مستحکم است که اگر هر گرفتاری دشمن ایجاد کند تار مویی از سر این انقلاب کم‌نمیشود و تمام کسانی که فکر می‌کنند این چنین نیست بدانند انقلاب ریشه دارد و‌ مردم ما امیدشان به این انقلاب است.

انتهای خبر/
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 26539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *