جانشین سپاه سیب و سوران:

حجاب زنان و دختران بلوچ برگرفته از الگوی اسلامی است

19 فروردين 1403 ساعت 8:36

جانشین سپاه سیب و سوران گفت: حجاب زنان و دختران بلوچ برگرفته از الگوی اسلامی است و با فرهنگ‌سازی درست و با معرفی پوشش مناسب زنان بلوچ با استفاده از رسانه جمعی می‌توان در راستای صیانت از حجاب شاهد برنامه‌های خوبی در سطح کشور بود.


 مسعود گسترش در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه کارکنان آموزش‌وپرورش برای توسعه حداکثری فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین آسیب‌شناسی موضوع حجاب در مدارس دخترانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی ادامه داد: نظر به اهمیت رعایت هنجارهای اجتماعی در حفظ سلامت جامعه و لزوم حفظ کرامت منزلت و امنیت اخلاقی افراد به‌ویژه بانوان و جایگاه رفیع و والای زن در نظام اسلامی و نقش بنیادین وی در تحکیم خانواده و رشد جوامع و باتوجه‌به آسیب‌هایی که نادیده‌گرفتن این هنجارها به جامعه وارد می‌نماید صیانت از حجاب اسلامی به‌عنوان یک وظیفه اساسی برای عموم مردم جامعه الزامی است.

 جانشین سپاه سیب و سوران افزود: بر اساس آنچه که امروزه در میان مسلمانان به کار می‌رود، هدف از حجاب، پوشش اسلامی است، و هدف از پوشش اسلامی زن، به‌عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، این است که زنان و دختران، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد که در آیات مختلفی از قرآن مانند آیه ۵۹ سوره احزاب که خداوند متعال خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید: ای پیغمبر! به همسران و دخترانت و بانوان مؤمن بگو با روپوش‌ها و روسری‌ها و چادرها خود را بپوشانند. زیرا این کار موجب می‌شود که بهتر به عفت شناخته شوند، و مورد آزار و تعرض هوسرانان قرار نگیرند؛ به این معنا تأکید شده است.

گسترش اضافه کرد: حجاب فقط یک دستور و تکلیف نیست؛ حجاب مسئله‌ای اجتماعی بزرگی از جهات مختلفی است که نیاز به توجه ویژه همه اقشار در همه سطوح جامعه دارد.

وی باتوجه‌به اینکه حجاب زنان و دختران بلوچ می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی برای عفاف و حجاب باشد، عنوان کرد: بافرهنگ سازی درست و با معرفی پوشش مناسب زنان بلوچ با استفاده از رسانه جمعی می‌توان در راستای صیانت از حجاب شاهد برنامه‌های خوبی در سطح کشور بود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchw6nz-23n-vd.tft2.html

 


کد مطلب: 27475

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/27475/حجاب-زنان-دختران-بلوچ-برگرفته-الگوی-اسلامی

شستون
  https://shastoon.ir