800
۰
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان:

امام رضا (ع) در اوج قله فروتنى با مردم قرار داشت/زهد و عبادت مهم ترین فضیلت امام هشتم

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان گفت: امام رضا (ع) در اوج قله فروتنى و خوش رفتارى با مردم قرار داشت و هرگز در گفتار خود به كسى بى‏ احترامى نمى كرد.
امام رضا (ع) در اوج قله فروتنى با مردم قرار داشت/زهد و عبادت مهم ترین فضیلت امام هشتم
حجت الاسلام و المسلمين یوسف مرادی در گفت و گو با شستون  اعزام مردم محروم به زیارت حرمان، برگزاری دوره های فرهنگی، تکریم زوار ، توزیع غذای حرم، تسهیلات ازدواج و مسکن و مسائل اشتغال زایی در کل کشور را از جمله برکات آستان قدس رضوی دانست و اظهار داشت: وجود ائمه اطهار (ع) مملو از فضیلت است که همه زبان ها از بیان آن فضایل قاصر هستند.
وی با اشاره به فرمايشات امام رضا (ع) گفت: شخص نمی تواند با پيمان شكنى از گرداب هاى گرفتارى بد رهایى يابد و کسی که با حيله ستمگری کند از چنگال عقوبت رهایی ندارد.
 
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان عمل به سخنان گهر بار امام رضا (ع) را راهی برای تضمین دنیا و آخرت دانست و افزود: امام رضا (ع) همچون ساير ائمه (ع) قرآن ناطق و سرچشمه همه كرامات بود.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق روایات امام رضا (علیه السلام) برای همه سوالاتی که از ایشان پرسیده می شد، پاسخی دقیق  داشتند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمين مرادی در ادامه بیان کرد: امام رضا (ع) بارها در مجالس و جلسات پرسش و پاسخى كه مأمون با حضور علماى يهود و نصارى برگزار می کرد، از كيان اسلام دفاع كرده و با برهان و حجّت محكم همه دانشمندان را وادار به تسليم و سكوت مى کرد.
 
وی زهد، تقوا، آزاد اندیشی و عبادت را از فضیلت های دیگر امام رضا (ع) دانست و اذعان داشت: يكى از عبادت هاى آن حضرت اين بود كه پس از اداى فريضه صبح در اوّل وقت براى پروردگار خود به سجده می افتاد و تا زمان طلوع آفتاب سر از سجده بر نمی داشت.
 
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان عنوان کرد: امام رضا (ع) در تمام ابعاد حياتش، بنده، مطيع و مخلص پروردگار بود و خدا هم او را دوست مى داشت و قلب او را به نور معرفت درخشان، و از علم و دانش آكنده ساخته بود.
 
 
وی در پایان گفت: آن حجّت حقّ هرگز فريب دنيا و ظواهر آن را نخورد و در اوج قله فروتنى و خوش رفتارى با مردم قرار داشت و هرگز در گفتار خود به كسى بى‏ احترامى نمى كرد.
 
 
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 9404
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *