800
۰

همه چیز درباره قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸/ در انتظار گروه زندگی

فردا (جمعه) قرعه‌کشی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان برگزار می‌شود. برخی از ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات، به دنبال بخت و اقبال‌اند و برخی دیگر، بی هیچ هراسی، منتظر شناختن حریفان خود.
همه چیز درباره قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸/ در انتظار گروه زندگی
به گزارش شستون، به نقل از ایسنا، در نهایت بعد از چندین ماه انتظار، یکم دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ آذر ۱۳۹۵) فرارسید. روزی که قرار است سرنوشت حریفان ایران در جام جهانی روسیه مشخص شود و همه منتظر هستند که ببینند تیم ملی کشورشان در این دوره با چه تیم‌هایی هم‌گروه می‌شود. این بار انتظارات از فوتبال ایران صعود به دور دوم است. اتفاقی که بخش زیادی از آن، در گرو قرار گرفتن در یک گروه معقول است.
مردم فوتبال‌فهم ایران می‌دانند که در صورت قرار گرفتن در گروهی سخت یا به اصطلاح، مرگ که امکان آن وجود دارد، نمی‌توان انتظار زیادی داشت. هم‌گروهی با تیم‌های آلمان، اسپانیا و نیجریه برای ایران یک اتفاق بد محسوب می‌شود و در این‌جا فقط باید انتظار داشت تیم ملی ایران عملکرد آبرومندانه‌ای در روسیه داشته باشد.
از طرفی ممکن است قرعه روی خوش خود را به ایران نشان دهد و تیم ملی ایران در گروهی با تیم‌های روسیه، پرو و پاناما قرار گیرد که اتفاق بزرگی برای فوتبال ایران است و می‌تواند به صعود به دور دوم بسیار امیدوار باشیم. به همین خاطر قرعه‌کشی تاثیر زیادی در صعود و عدم صعود نه تنها تیم ایران، بلکه خیلی از تیم‌های جام جهانی دارد.
* ۳۲ تیم کدام‌ها هستند؟
روسیه به عنوان میزبان پیش از این بدون حضور در بازی‌های انتخابی جام جهانی مجوز حضور در بیست و یکمین دوره جام جهانی را به دست آورد. ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به این شرح است:
آسیا: ایران - کره‌جنوبی - ژاپن - استرالیا - عربستان
آفریقا: نیجریه - مراکش - مصر - تونس - سنگال
آمریکای‌جنوبی: برزیل- آرژانتین - کلمبیا - پرو - اروگوئه
آمریکای شمالی و مرکزی: کاستاریکا - پاناما - مکزیک
اروپا: بلژیک - ایسلند - آلمان - انگلیس - اسپانیا - پرتغال - فرانسه - صربستان - سوئد - کرواسی - سوئیس - روسیه - دانمارک و لهستان

سوئد، ایسلند و دانمارک سه تیم بزرگی که قطعا در قرعه کشی جام جهانی به ایران نخواهند خورد
* قرعه کشی چه زمانی است؟
مراسم قرعه کشی جام جهانی ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۸:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود و یک ساعت بعد یعنی در سال ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت ایران، کنفرانس‌های خبری مربیان که معمولا کوتاه صحبت می‌کنند، آغاز می‌شود و کارلوس کی‌روش یکی از افرادی است که باید در این نشست شرکت کند.
* محل قرعه کشی جام جهانی کجا است؟
قرعه کشی جام جهانی قرار است در مسکو و در کاخ کرملین برگزار شود که ظرفیت ۶۰۰۰ نفر را دارد. 
* مجریان برنامه چه کسانی هستند؟ 
گری لینه‌کر ستاره سابق و خوش اخلاق انگلیسی‌ها که امروزه یکی از مطرح‌ترین کارشناس‌های فوتبال است در کنار ماریا کوماندنایا خبرنگار روسی اجرای مراسم قرعه کشی جام جهانی را بر عهده خواهند داشت.

کرملین محل انجام قرعه کشی جام جهانی
* مهمانان اصلی مراسم قرعه‌کشی جام جهانی چه کسانی هستند؟
لورن بلان کاپیتان پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه، گوردون بنکس دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس، کافو مدافع پیشین برزیل، فابیو کاناوارو مدافع پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا، دیگو مارادونا اسطوره تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین، دیگو فورلان مهاجم پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال اروگوئه، کارلس پویول مدافع پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا و نیکیتا سیمونیان مهاجم پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال شوروی، مهمانان اصلی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند. در دوره قبل فابیو کاناوارو قرعه ایران را برداشت.
* مراسم از چه شبکه‌هایی پخش می‌شوند؟
بی بی سی در کنار فاکس اسپورت و تله موند اسپانیا حق پخش این مراسم را خریداری کردند. در ایران نیز قرار است در برنامه ۹۰ که به مناسبت قرعه کشی جام جهانی قرار است جمعه بعد از ظهر روی آنتن برود، این مراسم پوشش داده شود.
* فرآیند قرعه کشی به چه صورت است؟
روسیه به عنوان میزبان و یکی از تیم‌های سید نخست، در گروه A قرار گرفته است. ابتدا ۷هفت تیم سید نخست به ترتیب انتخاب می‌شوند و در گروه‌های B تا G قرار می‌گیرند. در ادامه دو قرعه کشی برای بقیه تیم‌ها صورت می‌گیرد. در یک گلدان اسم تیم‌ها قرار گرفته است و در گلدان دیگر نام گروه‌ها. بر این اساس که ابتدا یک تیم از گلدان برداشته می‌شود و در ادامه گروهی که آن تیم قرار است در آن قرار گیرد انتخاب می‌شود. 
همچنین غیر از قاره اروپا، بقیه قاره‌ها نمی‌توانند بیش از یک نماینده در هر گروه داشته باشند. اروپا نیز در نهایت دو تیم برای هر گروه خواهد داشت. بر همین اساس تیم ملی ایران با تیم‌های عربستان، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن هم‌گروه نخواهد شد. همچنین هفت تیم دیگر سید سه یعنی تیم‌های سوئد، تونس، مصر، سنگال، کاستاریکا، ایسلند و دانمارک تیم‌هایی هستند که با ایران روبه‌رو نخواهند شد. به عبارت دیگر تیم ملی ایران با ۱۱ تیم از ۳۲ تیم جام جهانی روبه‌رو نمی‌شود و از بین ۲۱ تیم باقی مانده حریفان ایران مشخص می‌شوند.
* سیدبندی تیم‌ها چگونه است؟
سیدبندی تیم‌ها براساس رده بندی فیفا بوده است و برای اولین بار است که تنها معیار، رده بندی فیفا است. 
سید یک
روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، لهستان، بلژیک، آرژانتین، فرانسه و پرتغال
سید دو
اسپانیا، انگلیس، کلمبیا، سوییس، مکزیک، اروگوئه، کرواسی و پرو
سید سه
ایران، سوئد، تونس، مصر، سنگال، کاستاریکا، ایسلند و دانمارک
سید چهار
استرالیا، ژاپن، نیجریه، مراکش، عربستان، کره جنوبی، پاناما و  صربستان
انتهای پیام
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 9531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *