800
۰

بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال می‌رود.
بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
به گزارش  شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی فوتبال ایران  باید در گروه 2  به مصاف تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال برود.
از همین رو در گزارشی به بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می پردازیم.
بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
شاگردان کی روش به دنبال کسب ۳ امتیاز طلایی برابر جنگجویان صحرا
 تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی اش در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) در ورزشگاه کرستووسکی سن پترزبورگ به مصاف مراکش برود.
شیر‌های اطلس پس از ۲۰ سال به جام جهانی رسیده اند و حال باید در نخستین بازی خود مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان قرار گیرند.
مراکشی‌ها تاکنون پنج بار لذت حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند که صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بهترین عملکرد آن‌ها در تاریخ این رقابت‌ها است.
هروه رنارد فرانسوی که سابقه سرمربیگری تیم‌های دراگوئنگان فرانسه، کمبریج یونایتد انگلیس، سونگ دانام دین ویتنام، چربورگ فرانسه، تیم ملی زامبیا (۲ دوره) تیم ملی آنگولا، USM الجر الجزایر، سوشو فرانسه، تیم ملی ساحل عاج و لیل فرانسه را در کارنامه دارد موفق شد پس از ۲۰ سال مراکش را به جام جهانی برساند. قهرمانی جام ملت‌های آفریقا با زامبیا و ساحل عاج به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در کارنامه این مربی دیده می‌شود.
مراکش پس از برتری ۲ بر یک در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا مقابل گینه استوایی راهی مرحله گروهی این رقابت‌ها شدند. این تیم در نهایت موفق شد با قرار گرفتن در صدرجدول گروه سوم بالاتر از ساحل عاج، گابن و مالی جواز حضور در روسیه را کسب کند. بازیکنان مراکش در این مرحله آمار ۶ بازی، ۳ برد، ۳ مساوی، بدون شکست، ۱۱ گل زده، صفر گل خورده، تفاضل مثبت ۱۱ و ۱۲ امتیاز را ثبت کردند تا بدون شکست و گل خورده راهی جام جهانی شوند.
این تیم در ۱۶ دوره حضورش در جام ملت‌های آفریقا افتخار‌هایی مانند قهرمانی ۱۹۷۶، نایب قهرمانی ۲۰۰۴، رتبه سوم ۱۹۸۰ و ۲ مقام چهارم در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۸ را به دست آورده است.
آن‌ها همچنین یک قهرمانی جام ملت‌های عرب و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی را در کارنامه دارند.
نورالدین نایبت با ۱۱۵ بازی و احمد فراس با ۴۲ گل بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ فوتبال ملی مراکش در دست دارند.
شیر‌ها ۱۹ اکتبر ۱۹۵۷ مقابل عراق انجام دادند که آن‌بازی با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.
برتری ۱۳ بر یک مقابل عربستان در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۶۱ و شکست ۶ بر صفر برابر مجارستان در تاریخ ۱۱ اکتبر ۱۹۶۴ بهترین و بدترین نتیجه تاریخ تیم ملی مراکش است.
رتبه هفدهم در دسامبر ۱۹۹۸ و هشتاد و یکم در می ۲۰۱۳ بهترین و بدترین رتبه مراکش در رنکینگ فیفا است.
یاسین بونو (دروازه بان خیرونا اسپانیا) مهدی بن عطیه (مدافع یوونتوس ایتالیا) نبیل دیرار (مدافع فنرباغچه ترکیه) رومن سئیس (مدافع ولورهمپتون انگلیس) فواد شفیق (مدافع دیژون فرانسه) حمزه مندیل (مدافع لیل فرانسه) اشرف حکیمی (مدافع رئال مادرید اسپانیا) مبارک بوسوفا (هافبک الجزیره امارات) کریم الاحمدی (هافبک فاینورد هلند) یونس بلهاندا (هافبک گالاتاسرای ترکیه) نورالدین امرابات (هافبک لگانس اسپانیا) فیصل فجر (هافبک ختافه اسپانیا) سفیان بوفال (هافبک ساوتهمپتون انگلیس) امین هریت (هافبک شالکه المان) خالد بوطیب (مهاجم ینی مالاتیا اسپور ترکیه) رشید آلیویی (مهاجم نمس فرانسه) ظهیر فدال (هافبک بتیس اسپانیا) اوسامه تانانه (هافبک لاس پالماس اسپانیا) از مشهورترین بازیکنان فعلی تیم ملی مراکش هستند.
بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
انسجام دفاعی نقطه قوت شاگردان هروه رنارد است.
مصطفی حاجی، هافبک اسبق تیم‌های نانسی فرانسه، اسپورتینگ لیسبون پرتغال، دپورتیوو لاکرونیا اسپانیا و آستون ویلا انگلیس را باید سرشناس‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال مراکش نام برد.
ایران و مراکش تاکنون هیچ بازی‌ای مقابل هم انجام نداده اند تا تقابل با جنگجویان صحرا در روسیه نخستین رویارویی تاریخ تیم ملی با این حریف باشد.
مراکش با ۳۱ میلیون و ۵۳۲ هزار نفر و مساحت ۷۱۷۵۱۵ کیلومتر مربع از لحاظ جمعیت در رتبه ۳۷ و از لحاظ مساحت در رتبه ۳۹ جهان قرار دارد.
ملی پوشان ایران مقابل تیکی تاکا باز‌های اسپانیا قرار می‌گیرند
شاگردان کی روش در دومین بازی خود در مرحله گروهی به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌روند. این بازی ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ در ورزشگاه کازان آره نا برگزار می‌شود.
اسپانیا یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های دهه اخیر فوتبال جهان است. هرچند ماتادور‌ها با قرارگرفتن در رتبه هشتم رنکینگ فیفا فرصت حضور در سید یک جام جهانی را از دست دادند، اما از زمان سرمربیگری خولن لوپتگوی تحول خاصی در سبک بازی و نتایج ماتادور‌ها شکل گرفته است که همین‌امر آن‌ها را به کسب دومین قهرمانی در جام جهانی امیدوار می‌سازد.
اسپانیا با ایستادن در صدر گروه هفتم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای پانزدهمین بار راهی معتبرترین آوردگاه جهان فوتبال شد.
آن‌ها با ثبت آمار ۱۰ بازی، ۹ برد، یک مساوی، بدون شکست، ۳۶ گل زده، ۳ گل خورده، تفاضل مثبت ۳۳ و ۲۸ امتیاز بالاتر از ایتالیا، آلبانی، مقدونیه و لیختن اشتاین جواز حضور در روسیه را کسب کردند.
خولن لوپتگوی سرمربی ۵۱ ساله اسپانیا است که به عنوان یک دروازه بان بیشتر دوران بازی اش را در تیم‌های رایوواکانو و لوگرنس سپری کرد و سابقه هدایت تیم‌های زیر ۱۷، زیر ۱۹، زیر ۲۰ و زیر ۲۱ سال اسپانیا، رایو وایکانو، رئال مادرید B، پورتو پرتغال و تیم ملی اسپانیا و کسب یک قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۱۹ و یک قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا را در کارنامه دارد.
اسپانیا که قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده است در ۱۳ دوره دیگر حضورش در این رقابت‌ها تنها یک بار به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ماتادور‌ها همچنین با قهرمانی یورو ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و یک نایب قهرمانی در سال ۱۹۸۴ رکوددار قاره اروپا هستند. آن‌ها ۱۰ بار در رقابت‌های یورو شرکت کرده اند.
بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
یک نایب قهرمانی و یک رتبه سومی جام‌کنفدراسیون‌ها در کنار یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی المپیک دیگر افتخار‌های این تیم است.
ایکر کاسیاس، دروازه بان اسطوره‌ای و سابق رئال مادرید با ۱۶۷ بازی و داوید سیلوا، هافبک تیم منچسترسیتی انگلیس با ۵۹ گل بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ تیم ملی اسپانیا در کارنامه دارند.
ماتادور‌ها نخستین بازی ملی خود را در تاریخ ۲۸ آگوست ۱۹۲۰ مقابل دانمارک انجام دادند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا پایان یافت.
برترین پیروزی تاریخ تیم ملی اسپانیا مقابل بلغارستان در تاریخ ۲۱ می ۱۹۳۳ رقم خورد، این تیم توانست با نتیجه ۱۳ بر صفر حریفش را شکست دهد.
شکست ۷ بر یک مقابل انگلیس و ایتالیا در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۳۱ سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ملی این کشور است.
اسپانیا بار‌ها در رتبه اول رنکینگ فیفا قرار گرفته است، اما بدترین رتبه تاریخ این کشور در رده بندی جهانی مربوط به ژوئن ۱۹۶۹، ژوئن ۱۹۸۱ و نوامبر ۱۹۹۱ است که ماتادور‌ها در رتبه ۲۰ رنکینگ فیفا ایستادند.
بارسلونا و رئال مادرید به عنوان ۲ قطب فوتبال باشگاهی جهان هستند و همین امر سبب شده بازیکنان این ۲ تیم بیش‌ترین نماینده را در تیم ملی اسپانیا داشته باشند.
بهره گیری بازیکنانی، چون داوید ده خیا، پپه رینا، مارک بارترا، سرخیو راموس، ناچو، آلبرتو مورنو، جرارد پیکه، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، سائول نیگوئز، آندرس اینیستا، تیاگو آلکانتارا، مارکو آسنسیو، داوید سیلوا، سوسو، آسیر ایارامندی، آلوارو موراتا، خوزه ماریو کایخون، یاگو آسپاس، ناچو مونرئال، ویتولو، سزار آزپلیکوئتا، دنی کارواخال، خاوی مارتینز، کوکه، ایسکو، پدرو رودریگوئز، لوکاس واسکوئز، دیه گو کاستا و داوید ویا سبب می‌شود این تیم لرزه بر تن هر حریفی اندازد.
اسپانیا خالق سبک تیکی تاکا در فوتبال ملی است و به همین دلیل انتظار نمی‌رود تیم ملی کشورمان که معمولا مالکیت توپ را به حریفانش می‌سپارد از این لحاظ در مقابل این تیم کار خاصی از پیش ببرد.
ژاوی هرناندز، فرناندو هیرو، فرناندو تورس، ایکر کاسیاس، رائول گونسالس، فرناندو مورینتس، آندونی زوبی زارتا، ژابی آلونسو، سسک فابرگاس، کارلوس پویول، خوزه آنتونیو کاماچو، امیلیو بوتراگوئنو، میشل، لوئیس انریکه، پپ گواردیولا، میشل سالگادو، سانتیاگو کانیزارس را می‌توان جزء تاریخ سازان فوتبال این کشور دانست.
اسپانیا با جمعیت ۵۰ میلیون نفری و مساحت ۵۰۴۷۸۲ متر مربعی به ترتیب در رده ۲۷ و ۵۰ پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین کشور دنیا قرار گرفته است.
ایران و اسپانیا تاکنون در هیچ دیدار رسمی و دوستانه‌ای به مصاف هم نرفته اند.
یوز‌های ایرانی به دنبال انتقام از یاران رونالدو
تیم ملی پرتغال که هم اکنون در رتبه سوم رنکینگ فیفا قرار دارد و در بین این چهار تیم به عنوان سرگروه شناخته می شود. قهرمان یورو ۲۰۱۶ در یکی از تاریخی ترین دوران تاریخ فوتبالش قرار گرفته است و با بهره گیری از کریستیانو رونالدو، دارنده چهار جایزه بهترین‌ بازیکن جهان به عنوان کاپیتان با امیدواری فراوان وارد جام جهانی ۲۰۱۸ می شود.
پرتغال با قرار گرفتن در رتبه اول گروه دوم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای هفتمین بار راهی جام جهانی شد. آن ها توانستند بالاتر از سوئیس، مجارستان، جزایر فارو، لتونی و آندورا قرار گیرند.
سلسائو با آمار ۱۰ بازی، ۷ برد، ۲ مساوی، یک باخت، ۱۸ گل خورده، ۶ گل خورده، تفاضل مثبت ۱۲ و ۲۳ امتیاز جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.
فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال در جام جهانی روسیه است. او که سابقه سرمربیگری در تیم های استوریل پرتغال، استرلا آمادورا، پورتو، آاک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا، پائوک تسالونیکی، تیم ملی یونان و تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد در دوران سرمربیگری اش یک قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرلیگ، یک قهرمانی لیگ یونان، قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و سومی جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را کسب کرده است.
مهم ترین افتخارهای پرتغال در جام جهانی سومی ۱۹۶۶ انگلیس و چهارمی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان است.
پرتغالی ها همچنین در هفت دوره حضورشان در رقابت های یورو نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۴ و ۳ بار صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را در کنار قهرمانی یورو ۲۰۱۶ تجربه کرده اند.
بررسی کارنامه حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
کریستیانو رونالدو با ۱۴۷ بازی و ۴۹ گل ملی بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ فوتبال ملی این کشور در اختیار دارد.
نخستین بازی تیم ملی این کشور ۱۸ دسامبر ۱۹۲۱ مقابل اسپانیا برگزار شد که دریانوردان با نتیجه سه بر یک مغلوب شدند.
۲ پیروزی ۸ بر صفر مقابل لیختن اشتاین و برتری با همین نتیجه مقابل کویت در سال ۲۰۰۳ برترین پیروزی های تاریخ تیم ملی پرتغال است‌. بدترین شکست تاریخ این کشور هم ۲۵ می ۱۹۴۷ رقم خورد که این تیم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب انگلیس شد.
رتبه دوم رنکینگ فیفا در ژوئن ۲۰۰۶ و رتبه ۴۵ این رنکینگ در نوامبر ۱۹۶۲ برترین رتبه های تاریخ سلسائو در رنکینگ فیفا است.
در کنار کریستیانو رونالدو، فوق ستاره جهان فوتبال می توان باید از این بازیکنان به عنوان سایر ستارگان پرتغال نام برد.
نلسون سمدو(مدافع بارسلونا) پپه(مدافع بشیکتاش ترکیه) ژوائو ماریو(هافبک اینترمیلان ایتالیا) برناردو سیلوا(هافبک منچسترسیتی انگلیس) آندره سیلوا(مهاجم میلان ایتالیا) روی پاتریسیو(دروازه بان اسپورتینگ لیسبون پرتغال) برونو آلوس(مدافع گلاسکو رنجرز اسکاتلند)فابیو کوئنترایو(مدافع اسپورتینگ لیسبون) رافائل گوئررو(مدافع دورتموند آلمان) ژوائو موتینهو(هافبک موناکو فرانسه) ویلیام کاراوالیو(هافبک اسپورتینگ لیسبون) رناتو سانچز(هافبک سوانسی انگلیس) ادرین سیلوا(هافبک لسترسیتی انگلیس)ریکاردو کوارشما(مهاجم بشیکتاش ترکیه) و لوئیس نانی(مهاجم لاتزیو ایتالیا)
البته از ستارگانی مانند لوئیس فیگو، فرناندو کوتو، اوزه بیو، ویتور بایا، روی کاستا و دکو هم به عنوان چهره های تاریخ ساز فوتبال پرتغال نام برد.
پرتغال با جمعیت ۱۰۶۷۶۹۱۰ نفر و مساحت ۹۲۲۱۲ کیلومتری به ترتیب در رتبه ۷۷ و ۱۱۰ پرجمعیت ترین و بزرگ ترین کشور جهان است.
ایران و پرتغال یک بار در جام جهانی ۲۰۰۶ به مصاف هم رفتند که آن بازی با ۲ گل کریستیانو رونالدو و دکو به سود سلسائو پایان یافت‌. بدون شک رویارویی کی روش با تیم ملی کشورش که حدود ۴ سال هدایت آن را در دست داشته است و با سلسائو حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه کرده است جزء حساسیت های این‌ بازی است.
یوزپلنگ ها باید روز ۲۵ ژوئن(۴ تیر) در آخرین دیدار خود در گروه دوم جام جهانی به مصاف پرتغال بروند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 9540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *