800
۰

شهردار منچستر: حاضر به استقبال از ترامپ نیستم!

شهردار منچستر انگلیس اعلام کرد در سفر «دونالد ترامپ» به این کشور، حاضر به استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا در این شهر نیست.
شهردار منچستر: حاضر به استقبال از ترامپ نیستم!
به گزارش  شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از منچستر اِونینگ نیوز؛ «اندی برنهام»، شهردار منچستر، اعلام کرد اگر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در سفر به انگلیس تصمیم بگیرد از شهر منچستر دیدن کند، او از ترامپ استقبال نخواهد کرد.
برنهام در ادامه توضیح داد موضوع استقبال نکردن از رئیس جمهور آمریکا به برخی اصول و ضوابط مربوط می‌شود. زیرا او مایل نیست از رئیس جمهوری که به طور آنلاین نفرت و افراط گرایی را به اشتراک می‌گذارد، میزبانی کند.
اعتراض شهردار منچستر به توییت اخیر ترامپ اشاره دارد که توییت‌های ضد اسلامی گروه‌های افراطی را بازنشر کرده بود. پس از آنکه «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، این توییت‌های ترامپ را مورد انتقاد قرار داد، رئیس جمهور آمریکا در رفتاری غیر دیپلماتیک، در حساب کابری خود در اظهاراتی گستاخانه خطاب به می‌نوشت: به من توجه نکن، حواست به «تروریسم اسلام گرای افراطی» باشد که در انگلیس ریشه دوانده است. ما در آمریکا وضع خوبی داریم.
شهردار منچستر از ترزا می‌خواست دعوت از ترامپ برای یک بازدید کلی از انگلیس را پس بگیرد. البته ترزا می‌با این پیشنهاد مخالف کرد و حتی مایل است ترامپ را به بازدید از شهر‌های مختلف انگلیس از جمله منچستر ترغیب کند تا رئیس جمهور آمریکا با حقیقت واقعی مسلمانان انگلیس از نزدیک آشنا شود.
شهردار منچستر با جدیت بر روی حرف خود ایستاده و تاکید کرد: منچستر بزرگ (یک شهرستان تشریفاتی و منطقه‌ای شهری در ناحیه شمال غربی انگلیس) همواره در برابر هر نوع افراط گرایی شامل دیدگاه‌های افراطی که از اتاق بیضی کاخ سفید (اتاق رئیس‌جمهور آمریکا) می‌شنویم، ایستاده است. از نخست وزیر خواستم برنامه سفر‌های شهر به شهر ترامپ را لغو کند. اگر ترامپ به منچستر بیاید، این کار مخالف با ارزش‌هایی است که مورد پذیرش تمام مردم شهر است.
پس از انتشار توییت توهین آمیز ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای در شهر‌های انگلیس به راه افتاد و شرکت کنندگان در آن خواستار لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورشان شدند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 9542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *