۰
معاون آموزش ناجا:

کلانتری‌ها دارای کتابخانه می‌شوند

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی از هدف‌گذاری این نیرو برای ترویج کتابخوانی و احداث کتابخانه در کلانتری‌ها خبر داد.
به گزارش شستون، به نقل از ایسنا، سردار امیرحسین یاوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخوانی و افزایش فرهنگ کتابخوانی را یک ضرورت در جامعه دانست و گفت: نیروی انتظامی نیز سوای از جامعه نیست و بنابراین لازم است که کتابخوانی در میان پرسنل این نیرو نیز افزایش یابد.
وی رابطه میان میزان مطالعه شهروندان و وقوع یکسری جرایم را رابطه‌ای مستقیم دانست و افزود: هرچه که مردم بیشتر مطالعه کنند کمتر پرخاشگری می‌کنند که این نشان می‌دهد که ترویج کتابخوانی از منظر کاهش ماموریت‌های پلیس نیز موثر است.
معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی هدف‌گذاری‌های مختلفی داریم، اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه، هدف ما هستند. افرادی که به کلانتری مراجعه می‌کنند تا سربازان و درجه‌داران، همه جزو گروه‌های هدف ما محسوب می‌شوند.
یاوری با بیان اینکه برای مراکز آموزش سربازی و برای تمامی سربازان نیز می‌توان طرح ترویج کتابخوانی را گسترش داد، گفت: دوران سربازی فرصتی طلایی برای سربازان است تا بتوان فرهنگ کتابخوانی را برای آنها توسعه داد، البته برنامه‌ریزی ما برای تمامی اقشار از سرباز تا درجه‌داران است.
معاون تربیت و آموزش ناجا همچنین با بیان اینکه باید کتاب‌های روز و جدید را در اختیار گروه‌های هدف قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از کلانتری‌ها قفسه‌های دانش که مخصوص نگهداری کتب و اسناد کلانتری‌هاست راه‌اندازی شده اما به دنبال این هستیم که در هر کلانتری کتابخانه ایجاد کنیم.
یاوری با اشاره به تخلفات انجام شده از سوی سربازان اظهار کرد: حدود 57 درصد از تخلفات سربازان کاهش داشته و دلیل آن نیز انجام اقدامات فرهنگی، مشاوره ای، کتابخوانی و... بوده است.
انتهای پیام
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 9562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *