800
۰

کودکان جنوب شرق در حسرت شهر بازی مدرن/ سرویس بهداشتی بزرگ ترین معضل پارک و بوستان های سراوان

شهر بازی یکی از مکان های تفریحی مناسب برای کودکان به شمار می رود که کودکان جنوب شرقی ترین نقطه ایران از داشتن این تفریح مثبت محروم هستند .
کودکان جنوب شرق در حسرت شهر بازی مدرن/ سرویس بهداشتی بزرگ ترین معضل پارک و بوستان های سراوان
به گزارش شستون، از دیرباز سیستان و بلوچستان به دلیل مسافت طولانی با‌ پایتخت، واژه استان محروم را یدک می کشد گرچه این استان‌ دارای معادن غنی، چشم اندازهای فاخر و طبیعت بکر و رنگین کمانی از چهار فصل را در خود جای داده که کمتر می توان واژه‌ محروم را در آن یافت.
 
اما محرومیت را کودکان سراوانی به خوبی درک می‌ کنند چرا که‌ در سرزمین‌ نخل و نگاره و شهری که خورشید تابان نسب به دیگر نقاط کشور، زودتر شروع به تابیدن می‌کند، فاقد شهر بازی‌ مدرنیته است.
 
کودکان این منطقه با حسرت فراوان بزرگ‌ می شوند، کودکان سرزمین آفتاب، دارای ابتدایی ترین پارک ها که شاید در روستاها و دهستان ها احداث می شوند، هستند.
 
بیشتر پارک های موجود در شهر سراوان به دلیل فاقد سیستم روشنایی فقط در روز قابل استفاده‌ هستند و آن هم در روزهایی که دمای هوا معتدل باشد چرا که در اکثر این مکان ها فضای‌سبز و درخت و‌بوته مشاهده نمی شود.
 
در فصل تابستان که شدت تابش نور خورشید به فلزات‌ وسایل بازی بچه ها می تابد، فلزات به قدری داغ می شوند که اگر پوست نازک و لطیف کودکان با آنان برخوردی داشته‌باشد، آبله می زند.
 
علی رغم اینکه پارک های بازی کودکان در اکثر شهرها با موزاییک های اسفنجی  کف پوش می‌شوند، اما زمین بیش‌از ۹۹ درصد پارک های موجود در سراوان، با سنگ‌ریزه و‌نخودی پوشیده شده‌ اند که اگر کودکی حین بازی به زمین افتاد، دچار آسیب می شود.
 
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون با اشاره به عدم استاندارد بودن پارک های بازی در سراوان، اظهار کرد: سالهاست که وسایل بازی کودکان در جوار دانشگاه پیام نور پوسیده شده و فاقد استفاده است که می‌طلبد مسئولین مربوطه برای اموال بیت مال که‌ در این‌ قسمت از شهر رها شده است، چاره ای اندیشیده کنند.
 
وی افزود: شهر بازی دیگری در مرکز شهر قرار دارد که استفاده از وسایل بازی این پارک هم از چندین سال قبل ممنوع شد و کودکانمان با حسرت از مقابل شهر بازی گذر می کنند.
 
این شهروند سراوانی ادامه داد:گرچه مسئولین امر، پارک های‌بسیاری را در نقاط مختلف شهر برای بازی کودکان احداث کرده اند، اما انتظار می‌رود هر از چندگاهی از پارک ها بازدید داشته باشند و وسایل و نقاطی که آسیب دیده اند را تعویض و ترمیم کنند.
 
وی اضافه کرد: کودکان ساعات طولانی را در پارک ها سپری می کنند لذا احداث سرویس بهداشتی و آبخوری در این اماکن ضرورت دارد که در مواقع ضروری مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی های مساجد و منازل اطراف پارک ها می شویم و این امر موجب مزاحمت برای دیگر شهروندان نیز می شود.
 
این شهروند سراوانی افزود: بوستان مادر و پارک مقابل فرمانداری از مکان هایی است که مورد استفاده اکثر شهروندان  قرار دارد و نسبت به دیگر نقاط، فضای مناسب تری دارد.
 
شایان ذکر است عبدالغفور دهواری رئیس اداره استاندارد شهرستان سراوان در گفت و گویی که در ۲۹ مهرماه سال جاری با خبرنگار شستون داشت، عدم داشتن استانداردها و ایمنی لازم وسایل بازی را علت پلمپ شهر بازی سراوان در سال ۹۲ بیان کرد و افزود: یکی از دلایل عدم راه اندازی دوباره شهر بازی، تغییر مدیران مجموعه در بازه زمانی کوتاه است.

انتهای پیام/ الف.د
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 9578
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *