800
۰
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد:

آمار خوبی در مصرف کالاهای فرهنگی نداریم

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: آمار خوبی در مورد مصرف کالاهای فرهنگی نداریم پس باید در حوزه صرف این کالاها فعالیت کنیم.
آمار خوبی در مصرف کالاهای فرهنگی نداریم
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از خبرگزاری مهر آئین اختتامیه نهمین جشنواره فیروزه عصربا حضور مدیران فرهنگی، هنرمندان و کارآفرینان در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 محسن جوادی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: اقتصاد فرهنگ و فناوری‌های نوین در جایزه روزه دنبال می‌شود. امیدوارم جایزه فیروزه در گام‌های بعدی و رویکرد بین‌المللی نیز داشته باشد و به رونق فعالیت محصولات فرهنگی و برآوردن نیازهای فرهنگی جامعه بپردازد، این یک فعالیت دوسویه است که به اقتصاد فرهنگ نیز کمک می‌کند.

 وی افزود: سه رویکرد اصلی جایزه فیروزه شامل بخش ایده‌های فرهنگی استارتاپی، بخش کسب‌وکارهای فرهنگی نوپا و همین‌طور بخش کسب‌وکارهای فرهنگی تجاری شده است.

 سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: جایزه فیروزه باهدف رونق‌دادن به تولید و مصرف محصولات فرهنگی برگزار می‌شود که از جهات گوناگونی آسیب‌پذیر است. می‌دانیم در جامعه‌ای که اقتصاد آن به مشکل می‌خورد و نیازهای اولیهٔ آن به‌سختی تأمین می‌شود، اولین جایی که ممکن است آسیب ببیند محصولات فرهنگی است.

 وی افزود: جایزه ف وزه در این اوضاع می‌تواند سهمی داشته باشد و به رونق محصولات فرهنگی کمک کند. هرچند به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند. فیروزه معنای خودش را از همین فعالیت‌های هنرمندان و مشارکت فرهنگی می‌گیرد.»

جوادی گفت: جایزه فیروزه گفتمانی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ق ی راه انداخت و به برنامه‌های معاونت فرهنگی افزود. چه برنامه به ا و درستی است که امروز در راستای اهداف کلان فرهنگی ایشان پیش می‌رود.

 وی خاطرنشان کرد: توجه به مصرف کالاهای فرهنگی در کنار تولید آن امری مهم است. آمار خوبی در مورد مصرف کالاهای فرهنگی نداریم، لذا در حوزه مصر این کالاها هم باید فعالیت کنیم. با ایجاد تنوع مناسب در محصولات، تجاری‌سازی و ارزان رساندن به دست مصرف‌کنندگان، در سبد خانوار هم می‌توانیم نقش داشته باشیم. اشتغال فرهیختگان در حوزهٔ تولید محصولات فرهنگی اهمیت دارد و سهم زیادی می‌تواند در مصرف کالای فرهنگی داشته باشد.

 سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توان تولید کالای فرهنگی به‌خاطر تعداد زیاد هنرمندان و هنروران، ظرفیت بیشتری از ظرفیت مصرف فرهنگی ما در ایران است. در واقع توان تولید کالای فرهنگی زیادی داریم و اگر نتوانیم راه را هموار کنیم تا محصولات فرهنگی ما به‌سوی مردمان کشورهای دیگر برود، شاید نتوانسته‌ایم به هدف و به سامان برسیم و پاسخ به تلاش افراد تولیدکننده را نمی‌دهیم.»

وی درباره نیا مخاطبان به محصولات فرهنگی گفت: بیش از ۵ میلیون ایرانی تحصیل‌کردهٔ فرهیخته داریم که مهاجر هستند و خارج از کشور زندگی می‌کنند و در این حوزه نیاز و تقاضا دارند ازآنجایی‌که گسترهٔ تمدنی وسیعی برای ایران وجود دارد و با بسیاری از همسایگانش تشابهات فرهنگی و هنری دارد، بازار خوبی می‌توانیم داشته باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcawmn6u49n0a1.k5k4.html
 
سه شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 28440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *