800
۰
رئیس شورای عالی علمای اهل سنت سراوان:

حجاب يک فضيلت اخلاقی و انسانی است/ نباید از تبلیغات غرب و ترویج فرهنگ ابتذال غفلت کرد

رئیس شورای عالی علمای اهل سنت سراوان گفت: حجاب يک فضيلت اخلاقی و انسانی و مایه خیر و صلاح است و در این زمینه نباید از یورش افکار و تبلیغات غرب به اشکال مختلف و با رواج فرهنگ ابتذال و بی بندو باری غفلت کرد.
حجاب يک فضيلت اخلاقی و انسانی است/ نباید از تبلیغات غرب و ترویج فرهنگ ابتذال غفلت کرد
مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفتگو با شستون بیان کرد: خداوند توانایی ها و صلاحیت‌های متفاوتی را از نظر نظام جسمانی و مزاج روحانی در وجود زن و مرد قرار داده و برنامه جامع و کامل را برای زندگی فردی و اجتماعی قرار داده‌است.

وی افزود: شعار این که هیچ فرقی بین زن و مرد نیست بر خلاف واقع و در تضاد فطرت است، چرایی خلقت متفاوت زن و مرد از منظر قرآن کریم و تعلیمات نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ثابت است، از آنجا که زندگی انسان به دو شعبه مهم خانه و خانه داری و زندگی بیرون از خانه مربوط می‌شود که مدیریت آن ضروری محسوب می‌شود، هرگاه در یک شعبه کوتاهی شود توازن از بین می رود و اشکال بوجود می‌آید از این جهت بنابر ظرفیتهای زن و مرد تقسیم کار را در دو شعبه قرار داده کارهای سخت و سنگین، کفالت و خرج و مخارج خانواده  بنابر خلقت فطری بر عهده مرد است.

امام جمعه اهل سنت سراوان اضافه کرد: ابتدا بر عهده پدر و بعد از آن برعهده شوهر است اما اگر کسی فاقد هر دو باشد، زن برای ضرورت تامین معاش اجازه دارد که بیرون از خانه برود و برای دید و بازدید اقارب و خویشاوندان و یا تفریح جایز و همچنین اختیار مشاغل مورد نیاز زنان و کسب تخصص های ضروری هیچ ممانعتی ندارد.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد:  تفریحی که حدود شرعی رعایت شود اشکالی ندارد، بی حجابی و با غیر محرم نباشد، حکم به رعایت حجاب برای تمام زنان و مردان مسلمان است.

وی تصریح کرد: حکم الله تعالی است که همه زنان مسلمانان از سرتا پا چادرهای خود را بپوشند و خود را از دید نامحرم بپوشانند، نباید از طعنه های غربی ها مرعوب شد یا از نقشه های شوم آنان غفلت کرد و اینگونه روش اسلام و احکام قرآن را نادیده گرفت.

رئیس شورای عالی علمای اهل سنت سراوان اذعان کرد: قانون و شریعت اسلام به زنان مسلمان توجه خاص و فوق العاده ای نموده است تا عفت و پاکدامنی و حرمت و کرامت و جایگاه بلندش را حفظ نماید.

مولوی ساداتی گفت: بی حجابی مخالفت با دستور الهی است؛ آنچه دستورات اسلام است آزادی زن را محدود نمی کند فقط از فساد و ابتذال و خواری و ذلت حفظ می‌کند.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در دوران خلافتش می فرماید : "به من خبر رسيده که زنان شما در بازارها دوشادوش مردان کافر راه می روند آیا غیرت شما به حرکت در نمی آید، این را بدانید کسیکه غیرت ندارد هیچ خیری در او نیست" ، کسی که دارای فطرت سالم و غیرت باشد؛ هیچگاه وجدان اجازه نمی‌دهد که همسر و خوهران خود را در دید افراد نامحرم قرار دهد بلکه از غیرت وناموسش حفاظت می‌کند.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح‌کرد: حجاب يک فضيلت اخلاقی و انسانی و مایه خیر و صلاح است، احکام شریعت از قرآن و سنت درباره حجاب و حفظ عفت و پاکدامنی برای امنیت و حفظ کرامت با اهمیت است و از شیوع فحشاء و منکرات در جامعه جلوگیری می کند ، تسکین و راحتی در آموزه ها و غیرت اسلامی است که دین اسلام به ما ارزانی داشته و عزت و کرامت بخشیده است.

مولوی ساداتی خاطرنشان‌کرد: دعوای برابری زن و مرد در همه امور برخلاف فطرت و سرکشی از احکام الهی و باطل است، در زن و مرد تفاوت ظاهری و باطنی وجود دارد، امروزه یورش افکار و تبلیغات غرب به اشکال مختلف و با رواج فرهنگ ابتذال و بی بندو باری بر کسی پوشیده نیست و از نقشه آنها در تخریب فرهنگ مسلمانان و نابود ساختن سیستم سالم خانوادگی و اجتماعی نباید غفلت کرد.


انتهای خبر/
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 26459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *