800
۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خبرداد:

آغاز پویش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در سیب و سوران

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران از آغاز پویش واکسیناسیون سرخک و سرخجه هم‌زمان با سراسر استان در این شهرستان خبر داد.
آغاز پویش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در سیب و سوران
ایوب کرد تمینی در گفتگو با شستون بیان کرد: به‌منظور مبارزه با بیماری‌های سرخک و سرخجه پویش واکسیناسیون در شهرستان سیب و سوران هم‌زمان با سراسر استان شروع شده است.

وی افزود: در این طرح گروه‌های هدف ۶ ماه تا کمتر از یکسال و یکسال تا ۵۹ هفته را شامل می‌شود که جمعیت هدف شهرستان ۱۹۰۰ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران ادامه داد: بیماری سرخک و سرخجه یک بیماری حاد عفونی و ویروسی است، این بیماری‌ها جز بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن هستند که مؤثرترین راه پیشگیری دریافت دو نوبت واکسن (MMR) سرخک و اوریون است.

کرد تمینی با بیان اینکه بیماری در مکان‌هایی مانند مدارس و مهدهای کودک که کودکان در ارتباط هستند قابل‌انتقال است، خاطرنشان کرد: به علت هم‌جواری با کشورهای پاکستان و افغانستان که واکسیناسیون انجام نمی‌پذیرد. همچنین رفت‌وآمد به این کشورها موارد تعداد موارد مشکوک بیماری سرخک را افزایش داده است که نیازمند انجام واکسیناسیون هستند.

وی تصریح کرد: به‌منظور انجام واکسیناسیون از ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ لغایت ۱۰ شهریور در سطح شهرستان سیب و سوران انجام می‌شود که نیازمند همکاری و همیاری مردم هستیم.

انتهای خبر/
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب: 26702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *