800
۰
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان خبرداد:

اجرای طرح امنیت غذایی کودکان در سراوان

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان گفت: طرح امنیت غذایی کودکان در شهرستان سراوان در حال اجراست.
اجرای طرح امنیت غذایی کودکان در سراوان
سید ابراهیم حسینی در گفتگو با شستون بیان کرد: طرح امنیت غذایی کودکان امسال شروع به کار کرده است و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منابعی را در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده تا به کودکانی که دچار عدم رشد هستند تعلق گیرد.

وی افزود: مادران و کودکانی که به عدم رشد مبتلا هستند از طریق شبکه بهداشت و درمان شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان ادامه داد: وزارت رفاه برای خانوارهایی که در پنج دهک اول جامعه قرار دارند برای هر فرزند مبلغ یک میلیون تومان و برای خانوار هایی که در دهک ۶ و هفت قرار دارند مبالغ ۶۰۰ هزار تومان قرار داده است.

حسینی تصریح کرد: این مبالغ به صورت ماهانه شارژ می‌شود و خانوارهایی که این مبلغ را در ماه استفاده نکنند ماه بعد شارژ نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کودکان شناسایی شده توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به وزارت معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ‌این طرح در بستر سامانه شبکه ملی اعتبار پیش بینی شده و طرح کالابرگ الکترونیک و هیچ مبلغی از کارت شخصی خانوار کسر نمی‌شود و می‌توانند از فروشگاه‌های تعیین شده خرید انجام دهند.

حسینی گفت: کالاهای اساسی که برای طرح الکترونیکی در نظر گرفته شده بود در این طرح اجرا می‌شود و به علاوه یازده قلم کالا اساسی، ۶ رقم میوه و تره بار در این طرح اضافه شده که به رشد کودکان کمک می‌کند.

وی بیان کرد،: هر ۶ ماه یکبار روند رشد کودکان توسط وزارت بررسی می‌شود و کودکانی که از این طرح در مدت ۶ ماه استفاده کردند اگر موثر بوده و نمودار رشد پیشرفت داشته این طرح مجدد شارژ میشود اما اگر در رشد این کودکان تاثیری نداشته باشد این طرح برای کودکان قطع و برنامه ریزی مجددی انجام و یک سری اقدامات جدیدی ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 27099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *