800
۰
کارشناس کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان خبر داد:

برگزاری کارگاه توانمندسازی زنان با هدفت اشتغال‌زایی در سراوان

کارشناس کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان گفت: کارگاه سوزن‌دوزی باهدف توانمندسازی بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار در سراوان برگزار شد.
برگزاری کارگاه توانمندسازی زنان با هدفت اشتغال‌زایی در سراوان
 بهناز امرا در گفتگو با شستون بیان کرد: کارگاه توانمندسازی بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار باهدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی در رشته چوتل‌دوزی به مربیگری نیکنام به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ در شهرستان سراوان برگزار شد.
 
 وی با بیان اینکه سوزن‌دوزی یکی از هنرهای اصیل این منطقه به شمار می‌رود که از بازار فروش بسیار خوبی نیز این هنر در جامعه ایرانی و کشورهای خارجی برخوردار است، افزود: در این کارگاه یک‌روزه بانوان با چند نمونه از دوخت‌ها و رنگ ورزی‌های چوتل‌دوزی به‌صورت کامل آشنا شدند.
 
 کارشناس کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان ادامه داد: هنر سوزن‌دوزی زنان و دختران بلوچ این استان پهناور نشانه‌ای از فرهنگ و هنردوستی جامعه زنان ما است که به‌صورت ماهرانه بر تاروپود پارچه نقش می‌بندند و هنری فاخر را به نمایش می‌گذارد.
 
 امرا تصریح کرد: چوتل دوزی یکی از مدل‌های پرکاربرد و زیبا در لباس زنان بلوچ در سیستان و بلوچستان است که بانوان بلوچ بر روی زی آستین‌های خود از آن استفاده می‌کنند.
 
انتهای خبر/
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 27182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *