800
۰

خلأ قانونی در فضای مجازی منجر به نقض قانون در انتخابات مجلس شد/ روحانی قول داده که جلسات شورای عالی فضای مجازی منظم و تقویم دار برگزار شوند

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور بیان داشت: در انتخابات های قبلی این ایراد وجود داشت که برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی اعلام کردند که در انتخابات قبلی قوانین انتخابات به ویژه تبلیغات انتخاباتی کاندیدا ها نقض شده است و علت اصلی فضای مجازی و عدم نظارت بر این فضا بوده است.
htrhrt
htrhrt
به گزارش شستون؛ رضا تقی پور، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص جلسات شورای عالی فضای مجازی و دوره تشکیل آنها اظهار داشت: پیرو طرح یک فوریتی که اعضای شورای عالی فضای مجازی مبنی بر لزوم تقویم داشتن جلسات، نوشته بودند، رئیس شورای عالی فضای مجازی قول داد این جلسات به صورت منظم برگزار شوند.
 
وی با بیان اینکه 14 نفر از اعضای این شورا نامه ای به رئیس شورا در این خصوص ارائه کردند گفت: بر اساس پیشنهاداتی که دوستان مبنی بر برگزاری هر دو هفته یک بار این جلسه ارائه کردند قرار شده است که این جلسات به صورت منظم تشکیل شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص موضوعات در دستور کار این شورا گفت: با توجه به اینکه برخی از موضوعات در دستور کار هستند، اما فرصت کمی تا پایان سال باقی مانده، پیشنهاد شده است که موضوعاتی که دارای فوریت هستند، با سرعت عمل بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرند.
 
تقی پور در ادامه افزود: دستور جلسات برای همه اعضا ارسال شده است و امیدواریم با سرعت مناسبی مواردی که تا پایان سال در نظر گرفته شده است را به سرانجام برسانیم هرچند اخبار مربوط به جلسات شورای عالی فضای مجازی قرار است از سوی دبیر این شورا اعلام شود.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از مباحثی که اخیراً در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است، بحث الزامات و چارچوب های شبکه های اجتماعی و پیام رسان در کشور ایران است که اگر این نهایی شود می توان امیدوار بود که بحث حضور گروه ها، احزاب، جناح ها و گروه ها در فضای مجازی به ویژه برای تبلیغات انتخاباتی به صورت هدفمند دنبال شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور بیان داشت: در انتخابات های قبلی این ایراد وجود داشت که برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی اعلام کردند که در انتخابات قبلی قوانین انتخابات به ویژه تبلیغات انتخاباتی کاندیدا ها نقض شده است و علت اصلی فضای مجازی و عدم نظارت بر این فضا بوده است.
 
تقی پور همچنین تصریح کرد: در پنجره های زمانی که انتخابات ممنوع بود و حتی در روز انتخابات متاسفانه شاهد بودیم که برخی از کاندیداها در شبکه های اجتماعی در حال تبلیغات و جمع آوری آرا برای خود بودند؛ این در کنار تخریب و انتشار اسناد بی پایه علیه رقبای انتخاباتی خود بود.
 
وی اذعان داشت: متاسفانه به خاطر خلا های قانونی در این زمینه برخورد های قانونی مناسب با متخلفان در انتخابات مجلس صورت نگرفت که مردم این انتظار را داشتند که شورای عالی فضای مجازی تکلیف تخلفات کاندیداها در فضای مجازی را مشخص کند.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص همکاری شبکه های پیام رسان که خارج از ایران اداره می شوند اما مردم کشور ما از آنها استفاده می کنند اظهار داشت: فعالیت هر گروه یا هر شبکه ای در داخل ایران باید در چارچوب قوانین کشور و بر اساس الزامات داخلی کشور باشد که اگر این الزامات تامین بشود، یعنی در چارچوب حاکمیت جمهوری اسلامی ایران باشد این فعالیت ها اشکالی ندارد.
 
تقی پور در پایان گفت: قوانین مربوط به فعالیت شبکه های اجتماعی پیام رسان در کشور در حال بررسی و تصویب است که اگر جلسات به صورت منظم تشکیل شوند، این قوانین هم به نتیجه رسیده و تا انتخابات می توان شاهد حرکت این شبکه های پیام رسان در مسیر و چارچوب قوانین کشور باشیم.
 
منبع: دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 3680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *