800
۰

جریان الوفاءاسلامی بحرین اعلام مبارزه مسلحانه کرد/ واکنش شدید اللحن بسیاری از کشورها به اعدام سه جوان بحرینی

منابع خبری بحرین اعلام کردند که جریان الوفاء اسلامی در واکنش به حوادث اخیر این کشور و اعدام سه جوان معارض، مبارزه مسلحانه علیه آل خلیفه اعلام کرد.
gfhgfd
gfhgfd
به گزارش شستون؛ جنبش «تیار الوفاء الاسلامی بحرین در پی تشدید سیاست سرکوب دولت علیه معارضان و اعدام سه جوان انقلابی، اعلام مبارزه مسلحانه کرد.
 
«سید مرتضی السندی» یکی از سران این جنبش با بیان اینکه «مرحله انقلاب مسالمت‌آمیز چیزی جز ستم‌کشی برای مردم بحرین به همراه نیاورد» از آغاز مرحله جدیدی به نام مبارزه مسلحانه سخن گفت.
 
این عضو جنبش الوفاء الاسلامی بحرین تصریح کرد که «یاران» او در میدان و در عمل مسلحانه فعالیت خواهند کرد.
 
تداوم درگیری‌ها در بحرین و بازداشت گسترده مردم
تظاهرات‌ مردم خشمگین بحرین و درگیری با نیروهای امنیتی بحرین طی دیشب نیز ادامه داشت.
 
مردم بحرین دیشب در محکومیت اعدام سه جوان به نام‌های علی السنکیس، عباس السمیع و سامی مشیمع در خیابان‌های بحرین تظاهرات کرده و شعارهایی علیه حمد‌ بن ‌عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور سر دادند.
 
در این تظاهرات که از زمان انقلاب 14 فوریه 2011 تا کنون بی‌سابقه بوده است، هزاران مرد و زن شرکت داشتند و شعارهای «حمد باید سرنگون گردد» و «اعدام هرگز» را سر دادند.
 
پایگاه مرآة البحرین گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان خشمگین با آتش زدن لاستیک‌های خودروها خیابان‌ها را بستند در حالیکه نیروهای امنیتی نیز به سمت آنها گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.
 
ادامه تظاهرات‌ها در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم
منابع خبری بحرین همچنین گزارش دادند که برگزاری تظاهرات‌ها در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین در منطقه محاصره شده الدراز همچنان ادامه دارد.
 
فرانسه اعدام سه جوان بحرینی را محکوم کرد
وزارت خارجه فرانسه در پیام کوتاهی که بر روی سایت رسمی آن قرار گرفت، ضمن محکوم کردن اعدام سه جوان معارض بحرینی نوشت: فرانسه اجرای حکم اعدام در هر مکان و شرایطی را غیر قابل قبول می‌داند و بحرین باید از تکرار چنین اقدامی بپرهیزد.
 
پایگاه‌های مجازی روزنامه الوسط توقیف شد
وزارت ارتباطات و اطلاع‌رسانی بحرین پایگاه‌های مجازی روزنامه «الوسط» که از پرفروش‌ترین جرائد این کشور و منتقد سیاست‌های حکومت است، توقیف کرده است.
 
علت این تصمیم هنوز بیان نشده است اما احتمالا این تصمیم در پی انتشار سرمقاله‌های تُند ، صریح و منتقدانه این روزنامه بخصوص پس از اعدام جوانان بحرینی اتخاذ شده باشد.
 
آموزش نیروهای بحرینی توسط انگلیس
پایگاه خبری « middle east eye» در گزارشی فاش کرد که نیروهای مسلح بحرینی زیر نظر انگلیس آموزش دیده‌اند.
در این گزارش آمده است که درست دو روز پس از حضور «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در بحرین، این نیروها در رزمایش خنجر مروارید (pearl dagger) تحت نظر ژنرال‌های انگلیسی آموزش رزم آبی-خاکی، تک‌تیراندازی و رزم‌های کوچک دیده‌اند.
 
واکنش شدید اللحن وزارت خارجه به اعدام سه بحرینی روز گذشته نیز وزارت امور خارجه ایران این اقدام آل خلیفه را محکوم کرد؛ بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با محکومیت شدید اعدام سه زندانی بحرینی اظهار داشت: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.
وی افزود: حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست.
قاسمی همچنین تاکید کرد: حکومت بحرین چون همیشه بر پیروی از راهکارهای امنیتی و سرکوب‌گرایانه و کشتار وحشیانه معترضان بی دفاع اصرار می‌ورزد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم بحرین و رهبران سیاسی و مذهبی آنان و مجامع بین المللی حل و فصل بحران این کشور از طریق گفتگو و تعامل را مورد تاکید قرار می‌دهند، حکومت بحرین با تشدید رویکردهای امنیتی، اعمال محدودیت و ایجاد فشار بر رهبران مخالفین و اعدام زندانیان سیاسی مسیر را برای هرگونه مذاکره و گفتگوی سیاسی روز به روز مسدود و این کشور را به سمت یک انسداد کامل سیاسی هدایت می‌کند.
منبع: دانا
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 4949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *