800
۰

خطوط قرمز جدید آمریکا، روسیه و ایران در سوریه ترسیم شد/ احتمال تغییر استراتژی نظامی واشنگتن در سوریه

شرایط به وجود آمده در سوریه سیاست‌های آمریکا در مقابله با داعش در این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این در حالی است که روسیه هرگونه همکاری با ایالات متحده برای مقابله با داعش را به حالت تعلیق درآورده است.
hrtestsjhs
hrtestsjhs
به گزارش شستون، روسیه، ایران و ایالات متحده برای یکدیگر در سوریه خط قرمز می‌کشند، در همین راستا مسکو به دنبال حمله آمریکایی‌ها به جت جنگنده سوری، به واشنگتن اخطار داده است که با هواپیماهای ائتلاف آمریکا در منطقه عملیاتی‌اش در سوریه همچون یک هدف بالقوه برخورد خواهد کرد.
 
از طرف دیگر، حملات موشکی ایران به داعش در شرق سوریه برای اولین بار جنگ سوریه را چند وجهی کرده است. یک فرمانده ارشد سوری این موضوع را چنین توصیف می‌کند: تهران و واشنگتن برای یکدیگر "خطوط قرمز" ترسیم می‌کنند.
 
خبرگزاری رویترز با بیان این مطلب می‌نویسد: روسیه همچون ایران متحد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است و در بیانیه‌ای در پاسخ به هدف قرار گرفتن جت سوری توسط ایالات متحده، به آمریکایی‌ها هشدار داده است که اگر هواپیماهای ایالات متحده در غرب رود فرات دیده شوند، به عنوان دشمن شناخته شده و سرنگون خواهند شد.
 
رویترز پیامد هدف قرار گرفتن مواضع تروریست‌های داعش در سوریه از خاک ایران را اینگونه تفسیر می‌کند: شرایط به وجود آمده در سوریه سیاست‌های آمریکا در مقابله با داعش در سوریه را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این در حالی است که روسیه هرگونه همکاری با ایالات متحده برای مقابله با داعش را به حالت تعلیق درآورده است.
 
واشنگتن مدعی شده است که حملات هوایی انجام شده به نیروهای وابسته به دولت سوریه برای جلوگیری از پیشرفت آن‌ها به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکا در جنوب شرقی سوریه در نزدیکی مرز عراق بوده است؛ موقعیتی که نظامیان آمریکایی در حال آموزش شورشیان برای مبارزه با داعش هستند.
 
رویترز در ادامه می‌نویسد: حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه نشان دهنده اولویت تهران در مقابله با تهدید داعش است. این حمله نشان دهنده عمق حضور نظامی ایران در سوریه است.
 
این خبرگزاری همچنین به نقل از دو فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران می‌نویسد: این حملات در پاسخ به حمله متجاوزین به تهران در هفته گذشته انجام شده است و حاوی پیام برای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها [عربستان سعودی و آمریکایی‌ها] است.
 
یک مقام ارشد در مرکز مطالعات خاورمیانه کارنگی واقع در بیروت در این باره می‌گوید: به نظر من آمریکایی‌ها در حال ارزیابی خطوط قرمز نیستند. ایالات متحده پیش از این خطوط قرمز خود را مشخص کرده است و در مقابل هر اقدامی که تهدید محسوب شود عکس العمل نشان خواهد داد.
  منبع: دانا
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 7433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *