800
۱
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

جوانی طلایی ترین فرصت برای کامیابی

کارشناس مسائل مذهبی گفت: جوانی طلایی ترین فرصت برای دستیابی به پیروزی و کامیابی است.
جوانی طلایی ترین فرصت برای کامیابی
حجت الاسلام کاظم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با شستون بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع) پسر امام حسین (ع) که سن این بزرگوار طبق روایات متفاوت است، بعضی‌ها ۱۹سال بعضی روایات ۲۷سال روایت کرده‌اند در روایتی دیگر سن حضرت علی اکبر (ع) را ۲۵ سال عنوان کرده‌اند این روایت با توجه به اینکه حضرت علی اکبر(ع) جوان بوده معتبر‌تر است، و به همین جهت ولادت این امام بزرگوار را روز جوان گذاشته‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم درمورد جوان و جوانی صحبت کنیم باید عرض کنم جوانان باید در تمام مراحل زندگی هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی از حضرت علی اکبر (ع) تبعیت و الگو‌برداری کنند و فرصت گرانبهای جوانی را غنیمت بشمارند چرا که جوانی بهار عمر و فصل زیبای زندگی است هیچ دوره‌ای از زندگی چون روزگار جوانی سرسبز و خرم نیست و هیچ انسانی همانند زمان جوانی توانمند و پرانرژی نیست.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: بسیاری از پیروزی‌ها و کامیابی‌ها تنها در سایه جوانی امکان‌پذیر است و بسیاری از آرزو‌ها و هدف‌ها فقط در فرصت جوانی قابل دست‌یابی است. جوانی فرصتی است که بر خلاف بسیاری از فرصت‌های دیگر تنها یک بار در اختیار همه قرار می‌گیرد و چون به انجام خود برسد هرگز امکان تکرار نخواهد داشت پس فرصت جوانی طلایی‌ترین فرصت‌ها و ناب‌ترین موهبت هاست و نمی‌توان در این نکته تردید کرد.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: هدر دادن روزگاران خوش جوانی و تباه کردن این بهار زندگانی به اندوهی انبوه و حسرتی متراکم خواهد انجامید اما این روزگار اقتضا‌هایی دارد اقتضا‌هایی که بخشی از آن‌ها به جوان بر می‌گردد و بخشی نیز به آن‌ها که با جوان در تعامل هستند. مواردی که به جوان بر می‌گردد ناز‌ها و نیاز‌های جوانی است، ناز‌ها یعنی سرزندگی، شیک پوشی، آراستگی، جمال گرایی و آرمان گرایی است، و نیاز‌ها یعنی عبادت، تضرع، دانش اندوزی، مهار کردن غرایض، تهذیب نفس و سلامت روحانی و جسمانی است.

وی خاطر نشان کرد: اما درباره شخصیت حضرت علی اکبر(ع) گفته شده که وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بوده و از جهت سیرت و خلق و خوی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابیطالب (ع) به ارث برده بود.

به گفته این کارشناس مذهبی در روز عاشورا پس از شهادت یاران امام اولین کسى که از بنی هاشم به میدان جنگ رفت تا جان را فداى دین کند حضرت علی اکبر (ع)بود.

حجت الاسلام بامری اذعان کرد: در روایتی به نقل از شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه آمده است اباعبدالله حسین (ع) هنگامی که علی اکبر(ع) را به میدان نبرد فرستاد، به لشکر خطاب کرد و فرمود‌: ای قوم؛ شما شاهد باشید پسری را به میدان می‌فرستم که شبیه‌ترین فرد از نظر خلق و خوی و منطق به رسول الله (ص) است بدانید هر زمان ما دلمان برای رسول الله(ص) تنگ می‌شد نگاه به چهره این پسر می‌کردیم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 26181
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *