معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان؛

دمای 8 شهر سیستان و بلوچستان به بیش از 40 درجه رسید/باد شدید در راه جنوب شرق

8 ارديبهشت 1399 ساعت 10:37

محمود دیانتی گفت: در شبانه روز گذشته دمای هشت شهرستان استان به بیش از 40 درجه رسید که در این بین هامون با دمای 42 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.


به گزارش شستون؛ محمود دیانتی، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: همانطور که انتظار می رفت همچنان گرمای هوا در استان ادامه یافت و در شبانه روز گذشته دمای هوای شهرهای هامون، زهک، هیرمند، دلگان، قصرقند، راسک، زابل و نیکشهر به بیش از 40 درجه سلسیوس رسید.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز نیز گرمای هوا به ویژه در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد و دماهای با محدوده 40 درجه سلسیوس مجدد تکرار شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد به نسبت شدید تا شدید نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می گیرد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

دیانتی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی این باد شهرستان های زاهدان، خاش، ایرانشهر (بزمان)، دلگان، سراوان را می فرا گیرد و در نقاط مستعد موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود وزش این باد در روز سه شنبه موجب کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی منتهی به استان کرمان نیز شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان از احتمال وقوع بارش های پراکنده در استان خبر داد و گفت: امروز در نیمه شمالی استان و ارتفاعات جنوب شرق شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده باران مهیا است، این بارش ها ناچیز و پراکنده پیش بینی می شود که ممکن است به صورت نقطه ای در برخی نواحی ببارد.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 18086

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/18086/دمای-8-شهر-سیستان-بلوچستان-بیش-40-درجه-رسید-باد-شدید-راه-جنوب-شرق

شستون
  https://shastoon.ir