800
۰

آغاز به کار پنجمین گذر مرزی معیشتی در سراوان

پنجمین گذر مرزی معیشتی در سراوان آغاز به کار کرد.
آغاز به کار پنجمین گذر مرزی معیشتی در سراوان
به گزارش شستون، به نقل از کانون فرهنگی بانوی بلوچ سراوان؛ به همت قرارگاه عملیاتی شهید سجاد؛ امنیت پایدار در مرز ایران و پاکستان برای تردد مر‌زی مهیا شده است.

سردار ظریفی فرمانده قرارگاه شهید سجاد سراوان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: تا به امروز امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان توسط سران طوایف ایران در منطقه بلوچستان تامین می شد و در حال حاضر سران طوایف منطقه بلوچستان پاکستان هم پای کار آمده اند.

وی افزود: در یک تعهد اخلاقی و اعتقادی مقرر شد که امنیت این منطقه برعهده سران طوایف در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران و سران طوایف و ریش سفیدان در کشور جمهوری اسلامی پاکستان باشد که این منطقه از امنیت بالایی برخوردار شود.

بارانی درازهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم خاطر نشان کرد: مقرر شده است این گذر مرزی فعالیت خود را در مرحله اول در قالب مبادلات سوخت شروع کند و امیدواریم که اقتصاد دو قسمت مرز از منشا این گذر باشد.

رضا سیاهانی یکی دیگر از سران طوایف سیستان و بلوچستان که در این مراسم حضور داشت، گفت: امیدواریم با همت مسئولین جهادی نظام جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بتوانیم مشکل معیشتی مردم این منطقه را برطرف و امنیت پایدار را در این منطقه برقرار کنیم.

لازم به ذکر است؛ با راه اندازی پنجمین گذر مرزی مردم جالکی و زامران جمهوری اسلامی پاکستان و بمپشت جمهوری اسلامی ایران می توانند به راحتی تردد مرزی خود را انجام دهند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 26105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *