800
۰
گزارشی از گرانی های افسار گسیخته؛

پیاز ۴۰ هزار تومانی اشک مردم را در آورد/ فعال نبودن اتحادیه میوه داران علت آشفته بازار گرانی در سراوان

قیمت نجومی پیاز در جنوب شرق کشور گلایه مندی ساکنین این خطه از کشور را به دنبال داشته است.
پیاز ۴۰ هزار تومانی اشک مردم را در آورد/ فعال نبودن اتحادیه میوه داران علت آشفته بازار گرانی در سراوان
به گزارش شستون، افزایش قیمت پیاز در جنوب شرق ترین نقطه کشور در سیستان و بلوچستان گلایه ساکنین این خطه از کشور را به دنبال داشته است.

نبود نظارت کافی بر مراکز عرضه این کالای پر مصرف موجب شد تا برخی از فروشندگان پیاز را با نرخ های دلخواه از ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند.

تفاوت نرخ قیمت هر کیلو پیاز در فروشگاه های سطح شهرستان باعث شده تا شهروندان به مسئولین نظارتی گلایه کنند و خواستار برخورد با متخلفین و گران فروشان شوند.

خبرنگار ما جهت بررسی این موضوع و علت گرانی این کالای پر مصرف به سراغ ایرج رستم زهی مدیر جهاد کشاورزی سراوان رفت که وی به خبرنگار ما گفت: شرایط اقلیمی در سراوان امکان تولید پیاز مورد نیاز شهروندان را نمی دهد و این کالا از شهرهای دیگر وارد شهرستان می شود.

وی افزود: در روزهای اخیر قیمت مرغ در شهرستان به ۶۵ هزار تومان رسید که با جدید پیگیر این موضوع شدیم و با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر با قمیت هر کیلو ۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

این مقام مسیول با بیان اینکه در تامین پیاز هیچ گونه مشکلی نداریم، ادامه داد: با توجه به گلایه مردمی نسبت به گرانی پیاز، گشت های نظارتی را فعال خواهیم کرد و با متخلفین برخورد جدی انجام خواهیم داد اما درخواست داریم دستگاه قضا نیز در کنار ما باشد و برخورد قاطع صورت گیرد تا برای گران فروشان درس عبرت شود.

رستم زهی با اشاره به اینکه برای عرضه کنندگان میوه و تره بار تشریح قیمت ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: برخی از فروشندگان فاکتور هایی را هنگام بازدید ارائه می دهند که این کالا از شهرهای مختلف خریداری شده و قیمت ها شناور است پس باید یک اتحادیه و یا واحد صنفی فعال باشد که قیمت را تشریح کند.

وی تصریح کرد: فعال نبودن اتحادیه میوه فروشان در شهرستان علت آشفتگی در بازار فروش میوه شده که انتظار می رود صمت به این موضوع مورد کرده و اتحادیه میوه فروشان را فعال کند.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: باتوجه به محرز نبودن صحت ارایه فاکتور ها، تصمیم گرفتیم پیاز مورد نیاز را از میدان میوه و تره بار زاهدان تامین کنیم تا نظارت ها با جدیت بیشتر انجام شود و طبق قانون به فروش برسد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 26110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *