800
۰
ماه پرفضیلت؛

شعبان دروازه ورود به ماه رمضان است

ماه پرفضیلت شعبان دروازه ورود بندگان به ماه رحمت الهی است.
شعبان دروازه ورود به ماه رمضان است
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، شعبان هشتمین ماه از ماه‌های قمری، بسیار شریف و منسوب به رسول خدا (ص) است و در روایت‌ها آمده که پیامبر (ص) این ماه را بسیار دوست داشت و ساعات و لحظات آن را برای رضای خدا به عبادت و بندگی حق‌تعالی مشغول می‌شد.
 
از پیامبر گرامی اسلام نقل است که می‌فرمود: «شعبان ماه من است هر که یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود»
 
این ماه در شمار شریف‌ترین ایام سال قرار دارد که نه‌تنها خود شریف است، بلکه بستر ولادت ائمه معصومین (ع) نیز هست.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی در گفتگو با خبرنگار ما با تبرک فرارسیدن ماه شعبان بیان کرد: شعبان ماه خودسازی، نیایش، عبادت و تهذیب است که انسان خود را محیای ورود به ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی الهی می‌کنند.

وی افزود: شعبان منتسب به پیامبر اکرم (ص) است، ماهی سراسر شادی، خیر و برکت که میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام سجاد(ع) و میلاد با سعادت امام زمان(عج) در نیمه آن مناسبت‌های ارزشمندیست که بر عظمت و نورانیت این ماه افزوده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در فضیلت روزها و شب‌های ماه شعبان روایت‌های متعددی آمده که از جمله مهم‌ترین آن، روزه‌گرفتن، صدقه دادن و صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) است.

محمودی با بیان اینکه روزه ماه شعبان ذخیره‌ای برای بندگان است که هم باعث بخشیده‌شدن گناهان و علو درجات انسان در آخرت می‌شود افزود: در این ماه بر قرائت مناجات شعبانیه و صلوات ماه شعبانیه و دعوت به روزه‌داری در صورت برخورداری از توانایی جسمی بسیار توصیه شده است.
 
این کارشناس مذهبی ادامه داد: روزه‌گرفتن در سه روز پایانی ماه شعبان فضیلت بسیار دارد و دراین‌خصوص امام صادق (ع) می‌فرمایند «کسی که سه روز از آخر شعبان را روزه بدارد، و آن را به ماه رمضان وصل کند، خدا روزه دو ماه پیاپی را برای او می‏نویسد».
وی افزود: این ماه بابرکت یک فرصت تبلیغی مناسب است که باید از آن برای ترویج معارف، سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.
 
محمودی گفت: یکی از راه‌های یاری پیامبر (ص) در ماه شعبان این است که اعمالمان را منطبق با خواسته پیامبر (ص) و قرآن قرار دهیم، و آنچه را که خداوند و پیامبر (ص) خواسته‌اند، را در زندگی پیاده کنیم.
 
وی تصریح کرد: ولایت‌مداری، در ابعاد اخلاق فردی و اجتماعی و سیاسی درس بزرگ ماه شعبان محسوب می‌شود.
 
انتهای خبر/ س
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 26111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *