800
۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

کار فرهنگی؛ در جهت مقابله با جنگ شناختی دشمنان ضرورت دارد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جهت مقابله با جنگ های شناختی دشمنان گفت: می توانیم با برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی از پتانسیل عظیم مردمی در این مسیر استفاده کنیم.
کار فرهنگی؛ در جهت مقابله با جنگ شناختی دشمنان ضرورت دارد
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، محمد کرمی در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان بیان کرد: جنگ ترکیبی یک اصطلاح و شعار نیست بلکه جنگ ترکیبی از چند موضوع تشکیل شده که یکی از این موضوعات جنگ شناختی است.
 
وی با اشاره به روشهای جنگ نرم افزود: جنگ شناختی ۲۵ زیر شاخه دارد و یکی از مهمترین آنها اشغال ذهنیت یعنی هدایت ذهن‌ها به سمت اهداف مد نظر دشمنان است.
 
استاندار با اشاره به اینکه دشمنان به این نتیجه رسیدند که در جنگ سخت با ایران اسلامی پیروز نخواهند بود، تصریح کرد: دشمنان به جنگ های نرم که در آن افراد فکر نمی کنند در میدان مبارزه هستند بخصوص جنگ شناختی روی آورده است.
 
 استاندار اظهار کرد: طراحان جنگ شناختی دقیقاً می دانند چه چیزی را طراحی می‌کنند، اگر ما دقت، درک و طرح مناسب برای مقابله با این جنگ ها نداشته باشیم ناخودآگاه به جنگ شناختی دشمن کمک خواهیم کرد. 
 
استاندار با اشاره به فعالیت موسسات آمریکایی در زمینه جنگ شناختی اذعان کرد: این ۶۰ موسسه به روش‌های متفاوت در زمینه جنگ شناختی کار و با بررسی نقاط ضعف ما برای آن برنامه تدوین می‌کنند. 
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آنها برای تهاجمات فرهنگی و جنگ شناختی علیه ما برنامه دارند بنابراین ما نیز باید با برنامه پیش برویم.
 
 استاندار با اشاره به اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان متدین و غیرتمند هستند، اذعان کرد: یکی از جنگ های شناختی دشمنان این است که آرمان های ما را مورد هدف قرار می‌دهد و غیرت را از بین می برد.
 
کرمی با بیان اینکه با دو گروه از افراد در این هنجارشکنی مواجه هستیم، تصریح کرد: یک گروه افرادی که توسعه بی حجابی می کنند و دوم فرد بی حجابی که ناآگاهانه تصمیم و تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
وی در ادامه افزود: روشنگری بین مردم یک مسئله بسیار مهمیگ است و از طرفی مجموعه‌های اطلاعاتی باید با مروجین فساد سازمان یافته برخورد کنند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: می توان در این ارتباط از ظرفیت حوزه علمیه، دانشگاه، اصناف، شهرداری‌ها و علی الخصوص آموزش و پرورش که تاثیر فراوانی در زمینه فرهنگی دارند، استفاده کرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه افراط و تفریط در دین ما وجود ندارد، اذعان کرد: باید در زمینه پیشگیری ها و اقدامات فرهنگی کار و دقت بیشتری صورت بگیرد.
 
انتهای خبر/ س
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 26373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *