800
۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

تبادلات بین‌المللی و صادرات و واردات استان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود استان به عرصه تبادلات بین‌المللی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.
تبادلات بین‌المللی و صادرات و واردات استان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، محمد کرمی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با سفرای ایران در کشورهای مختلف بیان کرد: نیاز‌سنجی کشورهای هدف و ظرفیت‌های استان در حوزه‌ مبادلات اقتصادی و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای توسعه اقتصادی و تجاری استان در حال پیگیری است.
 
وی با اشاره به واردات ۶۰ میلیارددلاری کشور پاکستان افزود: سهم سیستان و بلوچستان به‌عنوان همسایه این کشور کمتر از یک میلیارد دلار است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک تجاری با کشورهای مختلف تصریح کرد: می‌توان فراوری محصولات مختلف معدنی، کشاورزی، خشکبار و آجیل را در استان انجام و سپس صادر شود‌.
 
وی با اشاره به تبادلات تجاری با کشورهای مختلف اذعان کرد: حمل‌ونقل یک صنعت دارای گردش مالی بالا است.
 
کرمی با تأکید بر پتانسیل حوزه تجارت در زمینه محصولات کشاورزی اظهار کرد: کاشت ۵۰۰ هکتار نخل خرمای مرغوب، ایجاد ۶۰۰ هزارهکتاری باغات موز در زر آباد و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بمپور از جمله ظرفیت‌های فعال بخش کشاورزی استان است که باید به‌سرعت ظرفیت‌های مختلف  فعال و با برنامه‌ریزی در این بخش  به‌سوی خودکفایی در تولیدات محصولات کشاورزی و صادرات آن حرکت کنیم.
 
استاندار با اشاره به ظرفیت سواحل مکران خاطرنشان کرد: بندر چابهار با اقیانوس‌ها ارتباط دارد و یک ظرفیت بی‌نظیر است.
 
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری مواد معدنی یکی از عوامل توسعه اقتصادی است، البته توسعه معادن باید بادقت و بدون فرسایش خاک باشد.
 
 وی در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه طراحی شهر ساحلی، اقتصاد دریا پایه، شیلات، دامداری، شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مبتنی بر مردم اشاره کرد.
 
استاندار با تأکید بر اینکه شرکت‌تعاونی‌های دانش‌بنیان برای برقراری عدالت در حوزه توسعه اقتصادی است، افزود: ایجاد اشتغال با ظرفیت پنل‌های خورشیدی هم در زمینه توانمندسازی اقتصادی و افزایش تولید برق است.
 
کرمی با اشاره به اهمیت فراهم‌کردن زیرساخت‌ها گفت: در بخش  مسکن واگذاری زمین‌ها برای ساخت مسکن، طراحی شهرهای گردشگری، افزایش خانه‌باغ‌ها و در بخش جاده‌ای افزایش بخش ریلی، افزایش کارگاه‌های وابسته به خطوط ریلی، تعداد کشنده‌ها، آسفالت جاده‌ها و افزایش تعداد پروازها پیگیری شده است.
 
انتهای خبر/ س
 
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 26574
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *