800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

سوگواری برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از بهترین عبادت هاست

امام جمعه سراوان گفت: طبق روایات عزاداری و سوگواری برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از بهترین عبادت هاست که به آن سفارش شده است.
سوگواری برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از بهترین عبادت هاست
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، بیان کرد: اهل بیت پیغمبر(ص) در ایام محرم لباس مشکی بر تن می‌کردند، مجالس عزاداری برپا می‌کردند و برای امام حسین(ع) اشک می‌ریختند و ما این مراسم، مجالس، محافل و برنامه‌های عزاداری را از اهل بیت پیامبر(ص) یاد گرفته‌ایم.

وی افزود: طبق روایات عزاداری و سوگواری برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از بهترین عبادت هاست که به آن سفارش شده است.

امام جمعه سراوان ضمن توصیه به تلاش برای احیای مجالس پر شور عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، ادامه د اد: حیات مسلمانان در مجالس برای ادمه اطهار(ع) است، بندگی ما در چنین محافلی شکل می‌گیرد و رشد می‌کند و هر اندازه ما این مجالس را مهم بدانیم و توجه کنیم توجه خدا به ما همان اندازه است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: تمامی مسلمانان و افرادی که در این شهر سراوان زندگی می‌کنند چه برادران اهل سنت و چه تشیع، حرمت این ایام نگه داشته شود، رفتاری که باعث حرمت شکنی ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌شود نداشته باشم، مبادا در این ایام دانسته و یا نادانسته عروسی برپا کنیم، برخی‌ها در این ایام ساز و دهل آورده و پایکوبی می‌کنند که حرمت خون شهیدان را نگه نداشته‌اند، قطعا سیلی این بی‌ادبی را خواهند خورد، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افرادی برای احیای دین مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند باید با افرادی که دهن کجی کرده‌اند طبق قانون برخورد شود، قوه قضاییه و دادستان شهر مبادا در این امر کوتاهی داشته باشند و باید طبق قانون برخورد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا این چراغ را خاموش کند اما نخواهیم گذاشت، نیروهای امنیتی نیز در باب تامین امنیت تلاش کنند، برادران نیروی انتظامی در این زمینه اگر مشکلی دارند از فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان درخواست داریم تا حمایت کنند تا شیعیان این شهر بتوانند برنامه‌های خود را در باب عزاداری و سوگواری انجام دهند، از مردم عزیز عزادار نیز درخواست داریم تا نسبت به این مسائل حساس باشند تا دشمن سوء استفاده نکند.

امام جمعه سراوان گفت: از همه ادارات و عزیزان انتظار داریم نسبت به فضاسازی شهر متناسب با ماه محرم تلاش کنند تا اگر فردی وارد شهر شد بداند که ایام محرم است، در این زمینه کوتاهی صورت گرفته که انتظار داریم رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: سخنرانان و مداحان بعضی از مباحث را رعایت کنند مبادا به بهانه عزاداری امام حسین(ع) کلامی گفته شود که مورد توجه دشمن قرار گیرد و مقدسات برادر دیگری زیر سوال رود شرعا این مسئله حرام شرعی است. اشعاری که مداحی می‌شود در شآن اهل بیت باشد.

انتهای خبر/
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 26652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *