800
۰
در جلسه شورای فرهنگ عمومی سراوان مطرح شد؛

تیراندازی در مجالس عروسی به عنوان یک فرهنگ غلط باب شده است

امام‌جمعه سراوان گفت: تیراندازی در مجالس عروسی به عنوان یک فرهنگ غلط و ناهنجاری باب شده که پیرامون این موضوع جلساتی گرفته شد و باید مصوبات آن اجرایی شود.
تیراندازی در مجالس عروسی به عنوان یک فرهنگ غلط باب شده است
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان کرد: اگر در تریبون‌های نماز جمعه به ناهنجاری‌هایی که در سطح شهرستان رخ می‌دهد مانند تیراندازی در عروسی‌ها تذکر داده شود با حجم مخاطبی که در نمازهای جمعه حضور دارد قطعا تحول ایجاد خواهد شد.

وی افزود: موضوع تیراندازی در عروسی‌ها به عنوان یک فرهنگ غلط که در این منطقه باب شده جلساتی برگزار شده که باید مصوبات آن پیگیری شود.

امام‌جمعه سراوان با اشاره به احادیثی از پیامبر (ص) در خصوص اهمیت تکریم ارباب رجوع در دین مبین اسلام، ادامه داد: در دین مبین اسلام به تکریم ارباب رجوع بسیار سفارش شده است و از آنجایی که انقلاب اسلامی برای توجه به ارزش‌ها ایجاد شد باید نسبت به تکریم ارباب رجوع و نوکری مردم احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری با اشاره به اینکه دلسوز بودن پیامبر (ص) نسبت به قوم و مردمش برای برجسته شدن ایشان شد، تصریح کرد: ما انقلاب کردیم که مردم در رفاه و آسایش باشند و باید نسبت به حل مشکل مردم جهادی عمل کنیم.

وی اذعان کرد: گرفتاری های امروز مردم به دلیل رفتار نامناسب ما مسئولین است اما مدیران بسیار خوبی نیز داریم که نسبت به حل مشکلات مردم دلسوز هستند و جهادی عمل می کنند که پیشنهاد می‌شود در شهرستان چنین مسئولینی شناسایی و تجلیل شوند.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقاء و تأمین فرهنگ عمومی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید فرهنگ عمومی شهرستان را ارزیابی کنیم که این موضوع اجتماعی و یا ضد اجتماعی است مانند تیراندازی که در مجالس و محافل عروسی‌ها باب شده است.

وی افزود: پیرامون این موضوع که در شورای تأمین نیز مطرح شده است کلانتری و انتظامی موضوع را به خانواده عروس و داماد تذکر می‌دهند و چنانچه توجه‌ای‌ صورت نگرفت داماد بازداشت خواهد شد.

فرماندار سراوان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهر محمدی که از اقبال خوبی برخوردار شد، بیان کرد: امید است چنین جشنواره‌هایی در شهر سراوان بیشتر برگزار شود.

تجلیلی خاطرنشان کرد: در خصوص تکریم ارباب رجوع در بیشتر جلسات این موضوع به مدیران و دستگاه‌های اجرایی یادآوری شده است.

وی اذعان کرد: در زمینه جمع‌آوری خرده‌فروشان شبهه مواد مخدر در جلساتی که برگزار شد مصوبه‌ای نسبت به جمع‌آوری آنها صورت گرفت که احساس می‌شود در این زمینه حوزه بهداشت و درمان کمکاری انجام داده است.

انتهای خبر/
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 27013
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *