800
۰
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان:

نرخ 60 درصدی بیکاری در شهرستان سراوان/غارت و دزدی مهم ترین ناهنجاری های ناشی از بیکاری

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان اظهار داشت: قتل، غارت و دزدی از مهم ترین ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بیکاری است.
نرخ 60 درصدی بیکاری در شهرستان سراوان/غارت و دزدی مهم ترین ناهنجاری های ناشی از بیکاری
بشیر دهواری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه سامانه ای جهت دست یابی به آمار فارغ التحصیلان بیکار در شهرستان سراوان وجود ندارد، تصریح کرد: در جلسه ای که چند روز پیش در استان داشتیم پیشنهادی مبنی بر ایجاد سامانه ثبت افراد فارغ التحصیل بیکار جهت دست یابی به آمار بیکاری داده شده است.
وی با اشاره به سخنان محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان، مهرستان و سیب و سوران خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری در شهرستان سراوان بالای 60 درصد است که وضعیت نامناسبی در این خصوص وجود دارد.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان در ادامه کار در بخش خصوصی و تشکل های تعاونی را راه برون رفت از مشکلات بیکاری دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئله استخدامی در ادارات مشکل است و گریبان گیر جوانان شده آنها می توانند طرح های اشتعال زایی زیادی را داشته باشند.
وی بیکاری را ریشه و منشا معتادین شهرستان سراوان عنوان کرد است، اذعان داشت: خانمان سوزی خانواده ها و ناهنجاری های خانوادگی می تواند بخشی از مشکلات اجتماعی ناشی از کمبود شغل باشد.
دهواری قتل، غارت و دزدی را از مهم ترین ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بیکاری دانست و اظهار داشت: دولت باید یک تدبیر اساسی و قوی در بحث ایجاد تشکل های تعاونی در نظر بگیرد و بنگاه های اقتصادی را در بخش خصوصی و غیر خصوصی فعال کند.
وی با بیان اینکه تعانی های بسیاری در شهرستان سراوان مشغول به کار هستند و نیاز به بازار کار دارند، اظهار داشت: بخش ارتباط با کشورهای همسایه جهت صادرات محصولات تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
انتهای پیام/1675
 
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 8992
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *