800
۰
در جشن بزرگ میلاد کوثر عنوان شد؛

جایگاه و منزلت والای زنان در اسلام

امام‌جمعه سراوان گفت: زنان در دین مبین اسلام از جایگاه و منزلت خاص و والایی برخوردارند به‌طوری‌که جایگاه و منزلت زن قبل از اسلام این‌گونه بود که او را به‌عنوان خدمتگزار نگاه می‌کردند؛ ولی با ظهور اسلام به آن بهترین منزله‌ها که در حد و شأن زنان است، داده شد.
جایگاه و منزلت والای زنان در اسلام
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در مراسم بزرگ جشن میلاد کوثر که با حضور مسئولان ادارات و بانوان شهرستان سیب و سوران در مسجد محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، بیان کرد: حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف در تعیین سرنوشت کشور همواره از مردان بیشتر، چشمگیرتر و تأثیرگذارتر است.

وی افزود: زنان در دین مبین اسلام از جایگاه و منزلت خاص و والایی برخوردارند به‌طوری‌که جایگاه و منزلت زن قبل از اسلام این‌گونه بود که او را به‌عنوان خدمتگزار نگاه می‌کردند؛ ولی با ظهور اسلام به آن بهترین منزله‌ها که در حد و شأن زنان است، داده شد.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: امروزه زنان در تمامی عرصه‌ها حضوری چشمگیر دارند و پایاپای مردان به کار و فعالیت مشغول هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: دین مبین اسلام مطالب ارزشمندی در مورد جایگاه زن در اجتماع و اینکه در جامعه می‌توانند نقش خیلی مهمی را ایفا کنند، یاد داده است.

وی اضافه کرد: در جامعه زن می‌تواند با حفظ ارزش‌های اسلامی حرکت و تأثیر مثبتی در تربیت صحیح فرزندانشان داشته باشند و این تربیت درست و صحیح یک مملکت را به مسیر سعادت می‌رساند.

امام‌جمعه سراوان عنوان کرد: نقش‌زن در تربیت فرزندان بسیار بااهمیت بوده به‌طوری‌که امروزه نقش‌زن در تربیت و مواظبت بیشتر از مردان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: از چهار زن در قران کریم نام‌برده‌شده است که جایگاه، منزلت و بزرگی زن را نشان می‌دهد .

وی افزود: قرآن داستان‌هایی را که نقل می‌کند که ملاک ارزش را در شئون گوناگون آن مشخص می‌نماید، نوع مسائل ارزشی را هم در ضمن داستان‌هایی نقل می‌کند که نقش اول آن را زن به عهده دارد.

وی ادامه داد: قرآن کریم هرجا خطری احساس کند بیش‌ازپیش بر آن تکیه می‌کند؛ مثلاً هنگام ظهور قرآن که مسئله توحید در انزوا بود و شرک رواج داشت، برای تثبیت توحید و سرکوب شرک آیات قرآنی نازل شد. همچنین در ایام نزول قرآن، حرمت زن نیز محفوظ نبود؛ ازاین‌رو خیلی بر مسئله حرمت زن تأکید نموده و در تمام شئون برای او سهمی قائل شده و به یگانگی با مرد در مقام انسانیت تصریح نموده است.

امام‌جمعه سراوان در ادامه دو زن خوب و دو زن بد را از دیدگاه قرآن کریم معرفی نمود و اظهار کرد: انسان وارسته می‌تواند الگوی دیگر انسان‌ها قرار گیرد. مرد یا زن وارسته، الگوی مردم است نه الگوی مردان یا زنان. قرآن کریم چهار زن نمونه را (دو نمونه خوب و دو نمونه بد) ذکر می‌کند. زن بد یا خوب، نمونه زنان نیست بلکه زن نمونه است و میان این دو فرق است. مرد نیز خوب یا بد، نمونه مردان نیست بلکه مرد نمونه است. در قرآن کریم مرد یا زن خوب، نمونه انسان‌های خوب است و مرد یا زن بد، نمونه انسان‌های بد است. پس از این مقدمه نمونه‌هایی از زنان بافضیلت را که قرآن کریم به مقام آنان تصریح کرده است یاد می‌کنیم از ساره و گفت‌وشنود با فرشتگان، مادر و خواهر حضرت موسی (ع)، زن فرعون و مقام ویژه مریم (ع) که جایگاه و منزلت زنان را نشان می‌دهند

در پایان این مراسم از دخترانی که نام آنها فاطمه و زهرا بود از طرف فرماندهی سپاه سیب تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 27127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *