800
۰
امام‌جمعه سراوان:

شوروشوق مردم انقلابی ایران در محرم امسال بی‌نظیر و کم‌نظیر بود

امام‌جمعه سراوان گفت: دشمن با ابزار و تاکتیک‌های مختلف تلاش کرد تا به قداست محرم خدشه وارد کند؛ اما حضور و شوروشوق مردم انقلابی ایران در محرم امسال بی‌نظیر و کم‌نظیر بود.
شوروشوق مردم انقلابی ایران در محرم امسال بی‌نظیر و کم‌نظیر بود
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرچم ارزش‌ها و دین خدا را در عالم برافراشته است، بیان کرد: چهل و اندی سال از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد، دشمنان خدا و دین خدا و ارزش‌ها توطئه می‌کنند که در محرم امسال دست به تبلیغات گسترده برای تحریم محرم زدند با ابزارها و تاکتیک‌های متفاوت تا ذهن‌های جوانان و نسل جدید از این ارزش‌ها دور سازند، بسیار تلاش کردند و به قداست محرم خدشه وارد کردند.

وی افزود: این محبت و شور و عشق را در بشر نسبت به نهضت کربلا و عاشورا خدا ایجاد کرده و دست پلید نابه کار و سست ناتوان شیاطین نمی‌تواند آن را خاموش کند.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: دشمنان از یک سمت گروهک‌های تروریستی را برای کشتار و ایجاد ترس میان مردم راه‌اندازی کردند؛ اما در اقصی‌نقاط کشور دستگیر شدند و از سمت دیگر گروهی از زنان بی‌حجاب را فعال کردند برای شکستن قداست مراسمات، این‌گونه دشمن با تمام قدرت آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: علی‌رغم تمامی توطئه‌ها؛ شور، حضور و سرزنده بودن عجیبی در مردم مؤمن باایمان انقلاب اسلامی در ایران اسلامی به وجود آمد که بی‌نظیر و کم‌نظیر بود، عاشقانه حضور یافتند و به عزاداری پرداختند و به نیازمندان با نذری کمک کردند که این پیام را دارد دشمن ما هر وقت توطئه می‌کند خدای متعال به دست مؤمنان به آنها تودهنی و سیلی می‌زند.

وی گفت: در آستانه شهادت امام سجاد (ع) قرار داریم، امام سجاد (ع) شخصیت نورانی، معصوم و یادگار نهضت عاشورا و کربلا بود، زمان ایشان یکی از ظلمانی‌ترین و دشوارترین زمان‌هایی بود که ائمه زندگی کردند، سخت‌ترین روزگار شیعه در زمان وجود نازنین امام سجاد (ع) بود، اما امام سجاد نهضت عاشورا را با وجود و علی‌رغم وجود خفگان دشمنان ائمه؛ ترویج داد. امام سجاد (ع) بعضی جاها با گریه و برخی از جاها با دعا این نهضت را ادامه داد و ترویج و معرفی پیغمبر و اهل‌بیت را با دعا داشت. شاید مجالی برای صریح و آشکار گفتن بعضی از مسائل برای امام سجاد (ع) به وجود نیامد؛ اما با دعا این مسیر را ادامه داد.

امام‌جمعه سراوان با اشاره به‌روز حمایت از صنایع کوچک، خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع کوچک تنها راه رفع مشکل اشتغال و بیکاری است، ترویج و تکثیر و حمایت از صنایع کوچک در ایجاد اشتغال مؤثر است؛ اگر صنایع کوچک فعال شوند و فرهنگ و کار و تلاش در این صنایع ایجاد شود بسیاری از مسائل رفع و تحریم‌ها خنثی می‌شود؛ امید است در سراوان با فعال‌کردن شهرک‌های صنعتی بسیاری از گرفتاری را رفع کرد و فرهنگ کار کاذب سوختبری و سوخت‌کشی که به جهات مختلف شایسته نیست با راه‌اندازی و حمایت و سوق داده سرمایه به این سمت بسیاری از مشکلات مرتفع شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اذعان کرد: به‌روز مقاومت و سالروز جنگ سی و سه روز و پیروزی حزب‌الله نزدیک می‌شویم، رژیم صهیونیستی سگ نگهبان استکبار در دل اسلام است، یک رژیم را با تمام قدرت مسلح کردند تا یک عربده‌کش بالای سر مسلمانان باشد و مسلمانان جرعت مقاومت نداشته باشد؛ اما انقلاب اسلامی این خدعه را نقش‌برآب کرد؛ امام مقاومت را به ملت مسلمان هدیه داد.

وی بیان کرد: یکی از خیانت‌های پهلوی جدایی بحرین از ایران است، در طول تاریخ خائنانی مثل رضاشاه و محمدرضا شاه کمتر مشاهده می‌شود، خائن‌ترین، ظالم‌ترین و سست‌ترین پادشاهان ایران بودند، بحرین در زمان محمدرضا شاه از ایران جدا شد. اگر امروز بحرین را داشتیم به جهت ژئوپلیتیک دست برتر در دنیا به‌خصوص غرب آسیا را داشتیم این خیانت نابخشودنی را شاه ستمکار پهلوی انجام داد.

امام‌جمعه سراوان آزادگان را نماد مجاهدت، مقاومت یادگاران هشت سال دفاع مقدس دانست که امروز الگوی مقاومت هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری گفت: علی‌رغم تمامی تلاش‌های مسئولین در شهرستان اما باز هم شاهد چندنرخی بودن کالاها میان فروشگاه‌های شهرستان مشاهده می‌شود که نیاز است ناظرین نظارت مستمر داشته باشند و با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

وی افزود: شهروندان از وضعیت نامناسب مطب پزشکان متخصص و کمبود امکانات در مطب‌ها ابراز گلایه دارند، شایسته مردم نسیت به جهت رفتن به پزشک متخصص ساعت‌ها در کوچه و خیابان به انتظار بایستند از فرماندار شهرستان خواستاریم این موضوع را در دستور کار قرار دهد و از علوم پزشکی مطابله کند؛ نارواست پزشکی که روزانه بالای 100 نفر را ویزیت می‌کند اما توانی برای ایجاد فضای مناسب را نداشته باشد؛ علوم پزشکی دقت داشته باشد در دولت انقلابی که رئیس‌جمهور به‌صورت شبانه تلاش می‌کند حق هیچ‌گونه کوتاهی را نداریم.


انتهای خبر/
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 26698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *