800
۰
فرماندار سراوان مطرح کرد:

عشق و اخلاص مردم مرزدار سراوان به اسوه جهاد و شهادت

فرماندار سراوان گفت: قیام عاشورا چنان در عمق دل‌ها اثربخش بوده است که همه ساله دهه محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت، حسین بن علی (ع) است.
عشق و اخلاص مردم مرزدار سراوان به اسوه جهاد و شهادت
به گزارش پایگاه خبری شستون، ارادتمندان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در شهر علم و فرهنگ یعنی سراوان سیستان و بلوچستان در غم ازدست‌دادن سرور و سالار شهیدان در دهم محرم‌الحرام؛ عاشورای حسینی به سوگ نشستند.

مردم ولایی و مرزدار سراوان از صبح امروز با راه‌اندازی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به عزاداری پرداختند و شهر یکپارچه غرق در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) شد.

اجتماع عاشوراییان در سراوان جنوب شرق ترین نقطه کشور عشق و ارادت مردم مرزدار این خطه از کشور به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را نشان می‌دهد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در حاشیه آیین دسته روی عاشورای حسینی در سراوان گفت: ایام حزن و اندوه و ماه سوگواری حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفای ایشان و عاشورای حسینی را به محضر مردم مؤمن، انقلابی شهرستان سراوان تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم عزاداری همه عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) در این روزهای پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احدیت واقع شود.

وی افزود: عاشورا، مائده بزرگ روح انسان است در تداوم اعصار، تجسم اعلای وجدان بزرگ است در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان است در تجلّی‌گاه ایمان، تجلّی کعبه در میقات خون است.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی فرارسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه حق علیه باطل است.
تجلیلی تصریح کرد: قیام عاشورا چنان در عمق دل‌ها اثربخش بوده است که همه ساله دهه محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت، حسین بن علی (ع) است.

وی اذعان کرد: امروز در عاشورای حسینی؛ مرد و زن و پیرو جوان، مسئولان و شهروندان همه آمده‌اند، تا نشان دهند که مظلومیت امام حسین (ع) نقطه اشتراک سینه‌های به سوگ نشسته سالار شهیدان است.

انتهای خبر/
جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 26673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *