800
۰
یک کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت:

سلامت مردان موجب استحکام و ارتقاء توسعه جامعه می شود/ بیماری های قلبی عامل مهم در مرگ و میر

کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت گفت: بیماری‌های قلبی عامل مهم مرگ و میر به ویژه در گروه سنی میانسال و سالمند است اما این عوامل در مردان نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به زنان دارد و بروز شیوع مرگ و میر ناشی از آنها به طور قابل توجیهی بیشتر از زنان است.
سلامت مردان موجب استحکام و ارتقاء توسعه جامعه می شود/ بیماری های قلبی عامل مهم در مرگ و میر
محمد ذاکر پیام در گفتگو با شستون بیان کرد: تامین سلامت جسمی و روانی مردان در دوره‌های مختلف زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها از جمله اهداف در نظر گرفتن هفته سلامت مردان است، سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای توسعه کشور بوده و سلامت نیروی کار جامعه را در پی دارد.

وی افزود: متاسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روان خود توجه چندانی ندارند در حالی که لازم است حتی با وجود احساس سلامت برنامه منظمی برای معاینات دوره‌ای و مراجعات بهداشتی داشته باشند.

کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت ادامه داد: از جمله مهم‌ترین چالش‌ها باور غلط مردان مبنی بر برتربودن و قوی‌تر بودن مردان نسبت به زنان است در نتیجه این موضوع باعث می‌شودکه مردان از سلامت خودشان غافل شوند با همین باورهاست که مردان کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و کمتر از زنان به رعایت اصول بهداشتی مبادرت می‌ورزند.

پیام اضافه کرد: بیماری‌های قلبی عامل مهم مرگ و میر به ویژه در گروه سنی میانسال و سالمند است اما این عوامل در مردان نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به زنان دارد و بروز شیوع مرگ و میر ناشی از آنها به طور قابل توجیهی بیشتر از زنان است.

وی خاطر نشان کرد: اغلب شغل‌های در معرض خط مردانه هستند یا حتی اگر مردان و زنان هر دو به آن اشتغال دارند مردان بیشتر مبتلا شده و با علائم شدیدتری مواجه شدند.

کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت خاطر نشان کرد: رعایت اصول حفاظت فردی در محیط کار بر اساس پروتکل‌های مربوطه این گروه سنی از اهمیت زیادی برخوردار است، تغذیه ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی و چاقی از دلایل مهم بیماری‌های غیر واگیر است و هیچ به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیحی و ورزش به تقویت سیستم دفاعی کمک نمی‌کند پس ورزش ضرورت دارد، از غذاهای کم چرب و پر فیبر استفاده نشود، سیگار را ترک کنند و به منظم بسته به سن خود چکاپ دوره‌ای انجام دهند.

پیام اذعان کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی به کلیه مردان خدماتی از قبیل انجام تن سنجی با اندازه گیری قد، وزن، دور کمر و تعیین وضعیت فرد از نظر اضافه وزن و چاقی، مشاوره تغذیه برای اصلاح الگوی تغذیه، ارائه مکمل  و ویتامین‌ها، اندازه گیری فشار خون، قند خون، چربی خون و خطر سنجی سکته قلبی و مغزی، غربالگری سرطان روده بزرگ در مردان، انجام معاینات و بررسی سلامت باروری در مردان توسط پزشک مرد صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 26217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *