800
۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران:

انتقال آب کریمه کنگو به انسان از طریق گزش کنه، تماس با خون یا لاشه دام آلوده

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود‌.
انتقال آب کریمه کنگو به انسان از طریق گزش کنه، تماس با خون یا لاشه دام آلوده
به گزارش پایگاه خبری شستون، ایوب کرد تمینی در کمیته مشترک بیماری‌های هاری و تب کریمه کنگو سیب و سوران گفت: هم‌استانی‌های گرامی باتوجه‌به فرا‌رسیدن فصل گرما و آغاز مجدد فعالیت کنه ناقل ویروس تب کنگو، لازم است تا گوشت قرمز را از محل‌های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و درصورت خرید گوشت دام‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند؛ گوشت را به مدت 24 ساعت دریخچال نگهداری کنند.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی بهداشتی مانند استفاده از دستکش، برای افرادی که با دام زنده سروکار دارند، الزامی است چرا که راه اصلی ابتلا به تب کریمه کنگو تماس با کنه آلوده و ترشحات بدنی حیوان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران با بیان اینکه ویروس این بیماری پس از پخت کامل، از بین می رود بنابراین گوشت و جگر خام یا نیم پز همچنان می‌تواند این ویروس کشنده را منتقل کنند، ادامه داد: تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود‌.

ادهم جهان‌دیده‌ رئیس دامپزشکی سیب و سوران نیز گفت: مجموعه دامپزشکی شهرستان با تمام توان در خصوص نظارت و مراقبت‌های دامی و حیوانات آمادگی کامل را دارد.

وی افزود: مردم باید گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند ‌و افرادی که دارای سگ‌های نگهبان درمنازل و اماکن می‌باشند حتما نسبت به واکسینه نمودن آنان اقدام نمایند.

در پایان این جلسه مصوب گردید که آموزش‌های عمومی از طریق رسانه‌های مجازی و کارگاه‌های حضوری به مردم ارایه گردد و همچنین نیز به‌منظور جمع‌آوری زباله‌ها سطل‌های مخصوص تعبیه شود و زباله‌ها به‌صورت بهداشتی و اصولی دفن شوند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 27443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *