800
۰

رفع مشکل مسکن مددجویان بهزیستی در اولویت قرار دارد

تأمین و تکمیل مسکن مددجویان و خانواده‌های چند معلوله از اولویت‌های بهزیستی است.
رفع مشکل مسکن مددجویان بهزیستی در اولویت قرار دارد
به گزارش شستون میزگرد پایگاه خبری عصرهامون با مدیرکل سازمان بهزیستی و معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان درخصوص تأمین و تکمیل مسکن مددجویان و خانواده‌های چند معلوله در استان برگزار شد.

محمد حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به تأمین مسکن و وام‌های بلاعوض برای مددجویان بیان کرد: تأمین مسکن ایتام و مددجو‌های دو معلول به بالای شهری و روستایی طی تفاهم نامه دوجانبه با صندوق ملی و بنیاد مسکن بسته شده است و برای کسانی که سرپرست‌شان فوت شده کمک‌های بلاعوضی نیز پیش‌بینی شده که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را سازمان بهزیستی داده و ۲۵ میلیون تومان توسط صندوق ملی پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۹۷ مورد در سطح استان وجود داشت که ۶۸ مورد واگذار شده و در مورد مددجو‌های دو معلول به بالای روستایی ۵۳۶ مورد با کمک ۸۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط هر خانواده کمک‌های بلاعوض متفاوت است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان تصریح کرد: مددجویانی که در بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن در شهر‌های حدود ۲۵ هزار نفر ساکن هستند که کمک به آن‌ها متأسفانه محقق نشده و پیرامون این موضوع ۱۸۹ مورد در طرح جهش اقدام ملی و طرح پایش ملی شروع شد که کمک‌های بلاعوض به آن‌ها تعلق گرفت و در شهر‌ها ۱۸۹ مورد تأمین زمین شده و تسهیلات افزایش پیدا کرده که سقف آن به ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد و در آینده هم تا ۳۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سایر مددجویان از سال ۸۲ در طرح نهضت مسکن ثبت نام کردند ۴ هزار و ۹۴۱ واحد واگذار شده است که بیشترین واگذاری‌ها در روستا‌ها بوده و افرادی که تشکیل پرونده داده‌اند از بنیاد مسکن تسهیلات گرفتند.

حیدری اذعان کرد: کمک‌های بلاعوض نسبت به هر سال متفاوت است و امسال هم تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که مددجویان با دریافت تسهیلات بنیاد مسکن می‌توانند اقدام به ساخت مسکن کنند.

وی گفت: طرح اقدام ملی که اوایل سال ۱۴۰۱ شروع شده بود سه هزار نفر شناسایی و مورد تأیید هستند که در خصوص کمک‌های بلاعوض به آن‌ها پیگیری‌ها ادامه دارد که ۱۰۰ میلیون تومان به هر کدام پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به تفاهم نامه‌های همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سپاه اذعان کرد: پس ازعقد قرارداد با این ارگان‌ها زمین‌ها در اختیار مددجویان قرار گرفته و برای ساخت آماده خواهد شد.

یکی از تکالیف سازمان بهزیستی تأمین مسکن برای مددجویان و توانخواهان است

عباسعلی اویسی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان درخصوص مسکن و شغل مددجویان بیان کرد: یکی از تکالیف سازمان بهزیستی تأمین مسکن برای مددجویان و توانخواهان در سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت بهزیستی در سال گذشته تصریح کرد: ۷۳۰ مورد مسکن در شش ماه اول تحویل مددجویان شد و باعث شد رتبه اول را در سازمان بهزیستی در سطح کشوری کسب کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سیاست کاری ما تأمین مسکن محرومین است، افزود: مسکن همیشه در اولویت قرار دارد که رئیس جمهور نیز در این باره تأکید داشتند و خانوار‌های دارای دو معلول که سرپرست‌شان مسکن ندارد در اولویت است و سرپرست خانوار‌هایی که خودشان دارای معلولیت هستند و معلولین مجرد بالای بیست سال و دختران سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال شامل این خدمات می‌شوند.

وی گفت: کمک‌های بلاعوض محدودیت‌های بسیاری دارد که سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است و در بازه زمانی پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می‌شود پیرامون این موضوع آورده خود مددجو نیز است که باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

اویسی خاطرنشان کرد: مددجویان با کمک‌های بهزیستی بتوانند مشکلاتشان را حل کنند اما بیشتر نارضایتی‌ها نیز در این زمینه یعنی آورده خود مددجو است که متأسفانه هیچ کدام توان پرداخت آن را ندارند پیرامون این موضوع تلاش ما این است که با کوچک‌سازی واحد‌ها مقدار این سهم آورده مددجو را کاهش دهیم تا بتوانند واحد‌های خود را به اتمام برساند.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdch-wnzq23nmid.tft2.html
 
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 26384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *