800
۰
امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن مطرح کرد:

حفظ کرامت و شرافت انسان در حقوق بشر اسلامی

امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن گفت: در دین مبین اسلام و حقوق بشر اسلامی کرامت، عزت و شرافت انسان به طور کامل رعایت و تبین شده است.
حفظ کرامت و شرافت انسان در حقوق بشر اسلامی
مولوی مجیب الرحمن رئیسی در گفتگو با شستون بیان کرد: انسان در تعالیم اسلامی دارای کرامت و عزت و شرافت به خصوصی است و حقوقی را که دین مبین اسلام و شریعت محمدی برای انسانیت تعیین و تخصیص نموده در هیچ دین و مذهب و آیین از ادیان سماوی و غیر سماوی وجود ندارد.

وی افزود: لذا همه جوانب و زوایای زندگی انسان در دین مبین اسلام مدنظر قرار داده و حدود انسانیت را به حد اکمل رعایت و تبیین نموده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گلشن ادامه داد: حقوق بشری که اسلام برای بشر ترسیم می‌کند قابل‌مقایسه با حقوق بشری که کشورهای کفر و یا امریکا و اروپا تعیین می‌کنند نیست و زمین تا آسمان تفاوت دارد.

مولوی رئیسی اضافه کرد: امریکایی‌ها و اروپایی‌ها ازیک‌طرف مدعی رعایت حقوق بشر است و از طرف دیگر بزرگ‌ترین جنایت‌ها را علیه بشریت انجام می‌دهد کشت‌وکشتار، تجاوز به عنف، و رفتار حیوانیت دارند؛ انسان از جایگاه بلند و رفیعی که دارد از آن جایگاه تنزل پیدا کرده و در منجلاب پستی سقوط می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها مدعی هستند که حقوق زنان را رعایت می‌کنند؛ اما زن‌ها را به‌عنوان یک ابزار و برای تأمین منافع شهوانی خود استفاده می‌کنند و کرامت و عزتی که دین مبین اسلام به زنان اختصاص داده رعایت نمی‌شود و آنچه مایه عزت و شرافت برای زن است آنها آن را برای زن محدودیت می‌دانند.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گلشن خاطرنشان کرد: آنچه غربی‌ها زن را به آن تشویق می‌کنند بی‌بندوباری و عریانی‌ات است و سقوط مقام انسانیت به حیوانیت است.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 26682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *