800
۰
رئیس کمیته امداد سراوان:

خدمات کمیته امداد شامل ۲۰ سرفصل است/ از توزیع نوشت‌افزار تا اهدای جهیزیه به نوعروسان

رئیس کمیته امداد سراوان با بیان اینکه خدمات این نهاد شامل ۲۰ سرفصل می‌شود، گفت: در راستای خدمات‌دهی به مددجویان توزیع نوشت‌افزار، اهدای جهیزیه و ساخت مسکن محرومین در این شهرستان صورت گفته است.
خدمات کمیته امداد شامل ۲۰ سرفصل است/ از توزیع نوشت‌افزار تا اهدای جهیزیه به نوعروسان
شهرام رئیسی در گفتگو با شستون بیان کرد: امام راحل دستور تشکیل نهاد انقلابی کمیته امداد را ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را صادر کرد و کمیته امداد در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ باهدف امداد و معیشت باتوجه‌به فقر به‌جای‌مانده از حکومت طاغوت بود تشکیل شد که تا دهه ۹۰ با همان هدف پیش رفت و سپس باتوجه‌به دستور مقام معظم رهبری اساس‌نامه امداد تغییر کرد.
 

وی ادامه داد: باتوجه‌به رسالتی که کمیته امداد حضرت امام (ره) در راستای شناسایی افراد جویای کار و اشتغال‌زایی دارد، در این راستا همکاران ما به افرادی که جویای کار هستند و یا از طریق کارشناسان شناسایی شده‌اند را با ارائه مشاوره کمک می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سراوان افزود: در راستای آموزش افراد جویای کار با سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام‌نور، پارک علم و فناوری و میراث‌فرهنگی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است و تمامی هزینه افراد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از آموزش به مرحله دریافت وام می‌رسیم جهت اشتغال، در این راستا هم راه‌های مختلفی مانند دریافت وام به‌صورت مستقیم امداد پیش پای مددجویان خود می‌گذارد حتی اگر افرادی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار در راستای ضامن مشکل داشتند کمیته امداد حضرت امام از طریق راهبری شغلی مددجویان را معرفی می‌کند.
 
وی تصریح کرد: در طرح کارفرمایی مددجویان به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و یا توسعه کارگاه تشویق می‌شوند و از ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با قوانین بانک مرکزی به مدت ۲ سال تعلق می‌گیرد و میزان ۷۰ درصد هزینه بیمه تأمین اجتماعی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سراوان با بیان اینکه کلیه دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد از کمک‌هزینه شهریه استفاده می‌کنند، گفت: حتی اگر بخواهند در فصل تابستان از کلاس‌های فنی حرفه‌ای و سایر نهادها استفاده کنند، کمیته امداد با ادارات تفاهم‌نامه دارد و این آمادگی دارد تا مددجویان به‌صورت عملی آموزش ببینند و بعد از اینکه فارغ‌التحصیل شدند در رشته‌ای که آموزش می‌بینند وارد بازار کار شوند و ما تا لحظه آخر که عزیزان مشغول به تحصیل هستند آنها را کمک و همراهی می‌کنیم.
 
رئیسی اذعان کرد: با مساعدت و همکاری خیرین در حال توزیع نوشت‌افزار و کفش در مناطق روستایی هستیم که از همراهی خیرین کمال امتنان و قدردانی دارم.

رئیس کمیته امداد سراوان با بیان اینکه خدمات کمیته امداد شامل ۲۰ سرفصل است، بیان کرد: در دو سال اخیر به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد ۶ قلم کالا و جهیزیه اعطا شده است، همچنین  معافیت مددجوی کمیته امداد سرپرست خانوار و ساخت مسکن از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان بوده است که بنده افتخار امدادگری به این عزیزان را دارم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 26848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *