۰
نانوایی‌ها زیر ذره‌بین نظارت رفتند؛

افزایش سهمیه آرد و ساعت پخت نانوایی‌ها در «سراوان»‏

با هدف تسریع در روند تهیه نان و کاهش صف‌های نانوایی‌ها ۲۰۰ تن آرد به خبازی‌های سراوان تزریق ‏شد‎.‎
به گزارش شستون، نان در حالی قوت غالب مردم در شرقی‌ترین نقطه ‏کشور است که مدت‌هاست اهالی این خطه از کشور برای تهیه آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند‎.

صف‌های طولانی تهیه نان که چند وقتی است گریبانگیر شهروندان سراوانی شده ساکنین این منطقه مرزی ‏را کلافه کرده و برخی از کاربران با به اشتراک گذاشتن تصاویری از ازدحام جمعیت مقابل خبازی‌ها در ‏شبکه‌های اجتماعی خواستار رفع این مشکل از سوی متولیان امر شدند.

برخی از افراد معتقدند که حضور اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در این شهر مرزی یکی از علل صف‌های ‏طولانی است‎.

شماری از شهروندان از کیفیت پایین و نامطلوب نان هم در این شهرستان ابراز گلایه داشته و گفتند که نان ‏تولیدی در خبازی‌های سراوان طعم خاک می‌دهد؛ و این امر می‌طلبد تا مسئولین نظارت کافی داشته ‏باشند‎.

نظارت بر نانوایی‌های شهرستان تشدید می‌شود

ایرج رستم زهی، مدیر جهادکشاورزی سراوان به خبرنگار ما گفت: پس از سفر استاندار به شهرستان و قول ‏افزایش سهیمه آرد، کارگروه شورای آرد و نان به صورت وبینار با حضور مدیر کل امور اقتصادی استانداری و ‏مدیران استان برگزار و مطابق آن شورای آرد و نان شهرستانی به ریاست فرماندار برگزار شد‎.

وی افزود: در این جلسه و با هماهنگی با مرکز استان مقرر شد به منظور رفع و تسریع در تهیه نان ساعات ‏پخت خبازی‌ها در شهرستان افزایش یابد تا مردم بتوانند راحت‌تر نان مورد نیاز خود را تهیه کنند‎.

این مقام مسئول گفت: از سوی دیگر میزان ۲۰۰ تن آرد به خبازی‌های شهرستان تزریق شد که طی چند ‏روز گذشته و طی پایش صورت گرفته صف‌های نان در سراوان بهبود یافته است‎.

رستم زهی خاطر نشان کرد: بازدید‌ها با همکاری شبکه بهداشت، اصناف، تعزیرات، اتحادیه خبازان و اداره ‏صمت به صورت مستمر در حال انجام است و در خصوص کیفیت نان نیز مقرر شد اتحادیه خبازان با جهاد ‏کشاورزی نظارت‌های لازم را انجام دهند و چنانچه نیاز به آموزش باشد آموزش‌های لازم صورت گیرد‎.


انتهای خبر‎/
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 26084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *