800
۰
پیگیری‌هایی که راه به جایی نبرد؛

جاده خاکی و سنگلاخ روستایی پدگان گلزار نیازمند توجه مسئولان

روستای پدگان گلزار از توابع بخش مرکزی خاش با داشتن ۵۲ خانوار جمعیت بعد از گذشت سال‌ها هنوز راه ارتباطی این روستا خاکی است.
جاده خاکی و سنگلاخ روستایی پدگان گلزار نیازمند توجه مسئولان
 به گزارش شستون؛ به نقل از تفتان ما، امروزه راه‌های ارتباطی از نیازهای اولیه و مهم‌ترین عامل ارتباط شهرها و روستاها هستند و مردم مناطق مختلف برای دسترسی آسان‌تر و سهولت انجام امورات زندگی باید به راه‌های مواصلاتی دسترسی داشته باشند.
 
اگر وضعیت راه‌های روستایی بهبود یابد و منابع و اعتبارات لازم به‌منظور حل مشکلات این حوزه به‌خوبی پیگیری و تخصیص یابد، تأثیر بهبود این وضعیت در سایر بخش‌های مناطق روستایی نیز قابل‌مشاهده خواهد بود.
توجه به جاده‌های روستایی و بهسازی و روکش آسفالت آنها علاوه بر توسعه راه‌ها خطرات جانی ناشی از تصادفات را کاهش خواهد داد و امید به رونق کسب‌وکار را در روستاها افزایش می‌دهد.
 
نبود راه مناسب سبب شده که اقتصاد در برخی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان رونق مناسبی نداشته باشد، روستاهای که مستعد سرمایه‌گذاری است و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد؛ اما این استعدادها و ظرفیت‌ها به علت مشکل راه، بدون استفاده باقی‌مانده است.
 
پدگان گلزار روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خاش در دهستان کارواندر قرار دارد که بالغ بر ۵۲ خانوار در آن زندگی می‌کنند، متاسفانه از راه دسترسی مناسب برخوردار نیست و اهالی این روستا را با مشکلات متعددی روبرو کرده است که نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان در بهسازی راه روستایی مناسب است.
 
یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار ما از مراجعه و پیگیری‌های متعدد اهالی منطقه به مسئولین در خصوص اصلاح راه مواصلاتی برای این روستا گفت و بیان کرد: برای رسیدگی و آسفالت جاده این روستا مکرر به متولیان امر مراجعه، ولی متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.
 
ریگی یکی دیگر از اهالی منطقه به خبرنگار ما گفت: باتوجه‌به مراجعات مکرر به اداره راه شهرستان تنها اقدام صورت‌گرفته همسطح کردن جاده خاکی این روستا بود که بعد از مدتی دوباره جاده به حالت اولیه بازگشت.
 
در همین راستا خبرنگار ما به سراغ شورای روستا رفت تا اقدامات صورت‌گرفته دراین‌خصوص را جویا شود.

ابراهیم ریگی کارواندری شورای روستای در گفتگو با خبرنگار ما با گلایه از اینکه علی‌رغم پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های اداری تاکنون هیچ اقدامی از سوی متولیان انجام نشده است بیان کرد: در این راستا به اداره راه شهرستان خاش نیز مراجعه که مسئولین در پاسخ گفتند این موضوع به ما ربطی ندارد به مسکن و شهرسازی مراجعه کنید.

وی افزود: در ادامه پاس‌کاری‌های اداری به مسکن و شهرسازی شهرستان مراجعه و درخواست اصلاح راه روستا را ارائه که تا کنون متأسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولان امر صورت نگرفته است.

ریگی ادامه داد: وقتی از مسئولان شهرستانی هیچ اقدامی صورت نگرفت، درخواست خود را به استانداری ارائه کردیم و منتظر اقدامی از سوی مسئولان استانی در جهت اصلاح راه خاکی این روستا هستیم.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgq39qyak9nu4.rpra.html
 
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 26112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *