800
۰
لزوم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ کارآفرینی؛

توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد

توسعه و تجهیز هنرستان‌ها به امکانات مهارت‌آموزی نقش مهمی در افزایش فرهنگ کارآفرینی در کشور به دنبال دارد.
توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ به نقل از عصرهامون، مهارت‌آموزی امروز یک نیاز مهم و اساسی برای پیشرفت و توسعه جوامع است و داشتن مهارت و حرفه مناسب می‌تواند برای افراد فرصت اشتغال‌زایی مناسب و اثرگذاری را در جامعه ایجاد کند.

دانش‌آموزان آینده‌سازان فردای كشور هستند و برای اینکه بتوانند آينده روشنی را برای كشور رقم بزند، بايد به فكر راه‌های افرايش مهارت‌آموزی درفرآيند تعلیم‌وتربیت بود.

شرایط زندگی امروز ایجاب می‌کند تا به دانش‌آموزان بسیاری از مهارت‌ها آموخته شود و برای مهارت‌آموزی مناسب و اثرگذار نیاز است دانش‌آموزان فضای آموزشی مناسب و امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

در سیستان و بلوچستان که جوان‌ترین استان کشور است و کمبود کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مشکلاتی را برای اشتغال در این استان ایجاد کرده است نیاز است تا با فراهم‌کردن امکانات و تجهیزات آموزشی مهارت‌های لازم به دانش‌آموزان آموزش داده شود و آنان را برای ورود به بازار کار پایدار آماده کنند.

و برای محقق شدن این مهم نیاز است تا محیط آموزشی استاندار همراه با امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به دنبال فراگیری دانش‌آموزان از مهارت‌های لازم درسال جاری ۶ هنرستان با زیر بنای ۹ هزار و ۷۶۷ مترمربع در قالب  ۳۴ کلاس درس به آموزش‌وپرورش استان جهت استفاده دانش‌آموزان تحویل شده است. 

 میثم لک زایی افزود: برای بهره‌برداری از این تعداد هنرستان بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این نهاد باتوجه‌به اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی در سیستان و بلوچستان ساخت هنرستان‌ها را به‌منظور ایجاد زمینه اشتغال آفرینی بیشتر برای دانش‌آموزان این دیار در اولویت کاری خود قرار داده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: در این راستا ۲۱ هنرستان با زیر بنای ۵۵ هزار و ۵۴۸ مترمربع در قالب ۱۷۵ کلاس درس نیز در دست‌ساخت این اداره کل است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی ضمن تربیت نیروی انسانی توانمند و متناسب با نیاز بازار کار در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری خواهد داشت.
 
لک زایی مدرسه‌سازی را از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای تحول آموزشی به‌عنوان زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌ساز در تحقق این تحول نقش بسزایی ایفا می‌کنند و مشارکت مردم و خیرین مکمل تلاش دولت در حوزه مدرسه‌سازی است.
 
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کانون توجه مردم و مسئولان قرار گرفته و جای‌جای آن به کارگاه ساخت‌وساز فضاهای آموزشی تبدیل شده است.

انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcdo50ffyt0kj6.2a2y.html
 
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 26244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *