800
۰
کمبود یا فروش آزاد نان؛ مسأله کدام است!

دسترسی دست‌فروشان به نان راحت‌تر از مردم در دلگان

کاسبان فروش نان آزاد در دلگان رونق بیشتری دارند و دسترسی به نان برای آنان راحت‌تر از مردم است.
دسترسی دست‌فروشان به نان راحت‌تر از مردم در دلگان
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، با وجود اهمیت نان ومیزان مصرف آن درسفره ایرانی‌ها این روز‌ها مشکلاتی گریبانگیر این برکت خدا درسفره‌ها شده و مردم از مشکلات خرید نان در شهرستان دلگان گللایه‌مند هستند.

پدیده تشکیل صف‌های طویل درنانوایی‌ها قدمت طولانی دارد؛ درسال گذشته به گفته مسئولین گرانی سایر کالا‌های اساسی و از طرف دیگر تخلف نانوایی‌ها موجب تشکیل صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده، با تدابیری که در حوزه ساماندهی نظام توزیع آرد‌ اندیشیده‌ شد، برای مدتی صف‌های خرید نان کوتاه‌تر شده است.

اما گفتگو با مردم شهرگل‌مورتی دلگان گویای آن است که مصرف‌کنندگان نان از وضعیت خیلی راضی نیستند و به نظرمی‌رسد برنامه‌ای عملیاتی نیز برای حل مشکلات این حوزه وجود ندارد ضمن اینکه مردم از کمبود نان و صف‌های طولانی نانوایی‌ها و فروش نان توسط دستفروش‌ها به قیمت دو برابر ناراضی بوده و انتظار نظارت بیشتری دارند.

برخی ازمردم نیز کم شدن سهمیه آرد نانوایی‌ها را دلیل ایجاد صف‌های طویل می‌دانند اما مسئولان مربوطه نظر دیگری دارند و فعالیت دو شیفته نانوایی‌ها برای جلوگیری از شلوغی در گل‌مورتی شهرستان دلگان از جمله مواردی است که فرماندار دلگان در خصوص رفع کمبود نان خبر داد.

بهزاد بامری، فرماندار شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شلوغی‌های برخی نانوایی‌ها بیان کرد: تعداد نانوایی‌ها به خصوص درشهر گل‌مورتی بیشتر از سهمیه‌ استان است و خبازی‌های شهرستان به صورت دوشیفت درحال پخت هستند و مشکل کمبود نان وجود ندارد.

وی افزود: نانوایی‌ها پیک مصرف دارند، حدود ساعت هشت تا ۱۰مقداری شلوغ می‌شود نهایتاً ۱۰ نفر مرد و زن هستند که این صف حساب نمی‌شود.

بامری با اشاره به برنامه‌ریزی برای نانوایی‌های سطح شهر اضافه کرد: نانوایی‌های که حمایتی هستند شیفت صبح پخت کنند و نانوایی‌های آزاد پزهم بعدازظهر‌ها یعنی از ساعت سه تا ۶ عصر پخت کنند و گفته شده سهم هر فرد پنج عدد نان باشد که صف ایجاد نشود.

انتهای خبر/ ف
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 26304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *