800
۰
مشترکانی که در دسترس نیستند؛

پیمودن ۱۲۰ کیلومتر برای یک تماس تلفنی/ قطعی ۵ روزه خطوط مخابراتی دهستان هودیان دلگان

قطعی اینترنت و تلفن همراه از چهار روز قبل موجب بروز مشکلاتی برای اهالی دهستان هودیان شهرستان دلگان شده است.
پیمودن ۱۲۰ کیلومتر برای یک تماس تلفنی/ قطعی ۵ روزه خطوط مخابراتی دهستان هودیان دلگان
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از صدای بلوچ، در عصر امروز که همه زندگی بشر درگیر ارتباطات و به ویژه مخابرات است، به نحوی که زندگی مردم با آن درگیر و اغلب امورات مردم با آن رفع می‌شود.

در این شرایط خطوط تلفن و اینترنت دهستان هودیان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر جمعیت از پنج روز قبل قطع شده است.

پیمودن ۱۲۰ کیلومتر راه برای بهره‌مندی از اینترنت

یکی از ساکنان این دهستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نارضایتی اهالی این شهرستان از ضعف زیرساخت‌های مخابراتی افزود: مردم این منطقه در عصر ارتباطات از برقراری حتی یک تماس ساده هم محروم هستند به گونه‌ای که با اندک وزش باد یا بارندگی شاهد قطع خطوط ارتباطی هستیم.

وی با بیان اینکه ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ این شهرستان ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﺑﺮﺍﺕ، ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭ ﺁﻧﺘﻦ ﺩﻫﯽ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ندارند، گفت: مسئولان باید تدابیری اتخاذ کنند تا مشکلات مردم برطرف شود، اکنون باید برای برقراری ارتباط تلفنی به بالاترین نقطه منطقه که پشت بام خانه‌ها یا تیر‌های چراغ برق است، برویم یا برای انجام امورات شخصی و استفاده از اینترنت فاصله بیش از ۱۲۰ کیلومتر را طی کنیم تا به مرکز شهرستان رفته که این‌ها خود هزینه‌های گزافی را بر شهروندان متحمل کرده است.

قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت زندگی مردم را مختل کرده است

حمید میرزایی، دهیار این دهستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: خطوط تلفن و اینترنت هودیان شهرستان دلگان با روستا‌های اطراف آن از پنج روز قبل قطع شده است.

وی ادامه داد: با قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت که گویا به روال و امری طبیعی در دهستان هودیان تبدیل شده، زندگی مردم مختل می‌شود.

دهیار دهستان هودیان ادامه داد: مردم برای برقراری یک ارتباط ساده تلفنی و یا استفاده از اینترنت باید مسیر ۱۲۰ کیلومتری رفت و برگشت تا شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان را طی کنند.

وی عنوان کرد: هزینه هر نفر برای رفت‌ و برگشت به مرکز شهرستان دلگان بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان است که تأمین آن برای اهالی این منطقه که اغلب مستضعف هستند، سخت و دشوار است.

میرزایی افزود: این معضل و مشکل مردم دهستان هودیان از زمان برقراری خطوط تلفن‌ همراه و اینترنت بوده و هر بار چند روز ارتباطات مخابراتی قطع می‌شود.

وی گفت: از مسئولان شهرستان دلگان و به خصوص فرماندار و همچنین مسئول‌مخابرات شهرستان ایرانشهر تقاضا داریم تا نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

گفتنی است علی رغم تماس خبرنگار پایگاه خبری صدای بلوچ با سرپرست مخابرات استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیگیری این معضل دهستان هودیان شهرستان دلگان، وی پاسخگو نبوده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca0an6049nmm1.k5k4.html
 
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 26314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *