800
۰
طرحی که چندین بار تصویب شد؛ اما عملی نشد؛

وضعیت ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش معلق در جلسات متولیان

طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش شهرستان مهرستان با وجود اینکه چندین بار در شورای اداری این شهرستان مصوب شد؛ اما اجرا نشد.
وضعیت ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش معلق در جلسات متولیان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شستون؛ به نقل از عصرهامون، معضلی به نام سد معبر که سالیان سال هست در بیشتر خیابان‌ها مشاهده می‌شود، و مشکلات متعددی را برای شهروندان نیز به وجود می‌آورد.

سد معبر عنوانی عام در میان تخلفات شهری است که مصادیق مختلفی مانند دست‌فروشی، رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در پیاده‌رو، احداث محل‌های موقت کسب و عرضه اجناس در محل‌های غیرمجاز و حاشیه‌راه‌ها و قرار دادن اجناس مغازه‌ها در مسیر معبرهای عمومی دارد که گریبانگیر اغلب شهرها و شهروندان آن‌ها هست.

برخی از مغازه‌داران پیاده‌روهای خیابان را که محل تردد عابران پیاده و شهروندان هست را در  تصرف خود گرفته وسایل مغازه‌شان را در مسیر تردد شهروندان قرار داده‌اند.

برخی سد معبرها نیز توسط وانت‌بارها و گاری‌های میوه‌فروشی در سطح خیابان‌ها صورت می‌گیرد و استقرارشان در کنار خیابان‌های کم‌عرض باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

شهرستان مهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان نیز این روزها برخی از خیابان های آن در تصرف این وانت‌بارها قرار گرفته که علاوه بر ایجاد ترافیک در طول روز فرصت جای پارک خودرو را هم از شهروندان سلب کرده و بسیاری مجبور به پارک دوبل در خیابان‌ها می‌شوند که این خود ترافیک سنگین را به دنبال دارد.

یکی از شهروندان مهرستانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه وجود خودر‌وهای میوه‌فروش مزیتی دارد؛ اما معایب آن بسیار زیاد است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این مشکلات ایجاد ترافیک در سطح معابر است.
 
شهروند دیگری نیز بیان کرد: بارها شاهد بودیم به علت ایجاد سد معبر در خيابان‌ها و معابر گاهی تصادف و حادثه‌ای رخ‌داده و خسارت به جان و مال ديگر شهروندان وارد شده است.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه این افراد هم برای تأمین هزینه‌های زندگی خود نیاز به چنین کسب‌وکارهایی دارند گفت: مسئولان امر باید تدابیری از جمله جانمایی مکان مناسب برای ساماندهی وانت‌بارها و میوه‌فروشان در نظر بگیرد.
 
برای پیگیری و بررسی خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون به سراغ شهردار مهرستان رفت «الهی بخش کرد» در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: زمینی برای ساماندهی و وانت‌بارها و خورده فروشان میوه در این شهرستان تعبیه و آسفالت آن هم انجام و آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه با جابه‌جایی وانت‌بارها ترافیک شهر روان می‌شود تصریح کرد: برای ساماندهی این امر باید همه دستگاه‌های متولی پای‌کار باشند.

این در حالی است که طرح جابه‌جایی وانت‌بارها و میوه‌فروشان شهرستان مهرستان چندین با در شورای ترافیک این شهرستان تصویب شد اما در عمل اقدام مثبتی صورت نگرفت.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcc44qse2bqpm8.ala2.html
 
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 26342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *