800
۰

وضعیت نامناسب پارک‌های سراوان+ فیلم

شهروندان سراوانی به دلیل نداشتن پارک و بوستان مناسب و وسایل بازی معیوب در بیشتر پارک‌های موجود در این شهر گلایه مند هستند.
وضعیت نامناسب پارک‌های سراوان+ فیلم
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ در زندگی شهری پارک و بوستان‌ها مهم‌ترین مکان برای تفرج خانواده‌ها برای سپری اوقات در کنار هم محسوب می‌شود، افراد به صورت فردی و گروهی هر روز برخی از ساعات عمر خود را در این مکان برای تفریح سپری می‌کنند.

از آنجایی که بوستان و پارک‌ها به محلی برای استحکام روابط همسایگی و دوستانه به شمار می‌رود برخی از خانواده‌ها برنامه ریزی می‌کنند تا در روزهای تعطیل در کنار دیگر دوستان خود در چنین مکان‌هایی حضور داشته باشند.

کودکان نیز بیشتر اوقات خود را به تفریح در پارک‌ها و بوستان‌ها و شهربازی‌ها سپری می‌کنند اما کودکان سراوانی در جنوب شرق‌ترین نقطه کشور از داشتن پارک بازی مناسب و استاندارد و دارای فضای سبز مناسب در این شهر محروم هستند.

گلایه شهروندان از وضعیت اسفناک پارک های سطح شهر
به همین دلیل یکی از شهروندان سراوانی از وضعیت نامناسب و اسفناک یکی از پارک‌های محله‌های سراوان به دلیل نداشتن فضای سبز و وسایل بازی معیوب با تهیه و ارسال فیلم گلایه خود را از این وضع اعلام کرد.  

به گفته این شهروند سراوانی هوا در بیشتر فصول سال در این منطقه گرم است و به همین دلیل داشتن فضای سبز در سراوان یکی از ضروریات است اما پارک‌ها و بوستان‌های سراوان فضای سبز مناسبی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان ما از داشتن یک فضای سبز و پارک مناسب و استاندارد در این شهر بی‌بهره هستند و یا اینکه بیشتر وسایل بازی در شهر معیوب و یا مورد سرقت واقع شده‌اند.

نصرتی ادامه داد: برخی از وسایل بازی نیز از فلز تهیه شده که با توجه به گرمی هوا در این منطقه بهتر بود که جنس وسایل بازی کودکان از فلز و آهن نباشد.

وی گفت: داشتن شهر بازی، بوستان و پارک بازی مناسب حق مسلم کودکان سراوانی است که انتظار می‌رود متولیان امر نسبت به این موضوع تدابیر لازم را اندیشیده کنند.

سرقت تجهیزات و وسایل بازی در سایه تاریکی شهر!
جمیله بهرامی عضو شورای شهر سراوان به خبرنگار ما گفت: اکثر وسایل بازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر مورد سرقت واقع شده، شهر در خاموشی به سر می برد که علت آن نیز توسط مسئولین مربوطه سرقت کابل ها عنوان می شود، می‌طلبد دیگر ارگان‌ها و شهروندان برای شناسایی و دستگیری سارقین همکاری لازم را داشته باشند چرا که یک دست صدا ندارد و می‌طلبد همه دست به دست هم دهیم تا شهر از وضعیت موجود خارج شود.

وی افزود: در دوره قبل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وسایل و تجهیزات بازی در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر نصب شد اما حتی پایه‌های وسایل بازی نیز مورد سرقت واقع شده و خسارات سنگینی را بر جای گذاشته است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: می‌طلبد نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری سارقین همکاری داشته باشد و اصناف نیز ضایعاتی‌ها را موظف به عدم خرید وسایل مسروقه وسایل و تجهیزات بازی پارک‌ها کند.

بهرامی خاطر نشان کرد: تمامی وسایل بازی در پارک جنب هلال احمر، پارک منطقه بخشان و شهرک سبحان توسط سارقین سرقت شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان شهروند و عضو شورای شهر از وضعیت موجود پارک‌ها و شهر ناراضی هستم، بنده نیز خود شهروند سراوانی هستم و در این شهر زندگی می‌کنم اما اگر همه ارگان‌ها و شهروندان پای کار باشند از وضعیت موجود خارج خواهیم شد.

انتهای خبر/










 
 
 
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 26372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *