800
۰
بانویی که پای قولش، مردانه‌ ایستاد؛

مجاهدت قرآنی در محرومترین نقطه کشور

سکینه سبزیان بانویی اهل فسا استان فارس که برای ترویج معارف قرآنی راهی دلگان محرومترین نقطه کشور شد.
مجاهدت قرآنی در محرومترین نقطه کشور
به گزارش شستون به نقل از صدای بلوچ، حفظ قرآن را با علاقه شخصی و حمایت خانواده‌اش آغاز کرد، حفظ را که تمام کرد برای، محرومترین و در عین حال گرم‌ترین نقطه کشورمان را برای نشر دانشش انتخاب کرد.

سکینه سبزیان بانویی از روستای دستجه شهرستان فسا استان فارس که حالا ساکن شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان است، در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بعد از اخذ مدرک دیپلم، یعنی در ابتدای راه جوانی حفظ قرآن کریم را آغاز کردم.

وی تصریح کرد: البته روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را از همان دوره ابتدایی هم در مدرسه و هم در مساجد منطقه خودمان یاد گرفته بودم.

سبزیان ادامه داد: بعد از حفظ کل قرآن کریم، مدت سه سال را در روستای محل تولدم به تدریس علوم قرآنی و آموزش حفظ پرداختم.

وی عنوان کرد: طبق آیه سه سوره بقره که می‌فرماید «از آنچه که روزی شما شده انفاق کنید و زکات بدهید»، لذا دوست داشتم زکات حفظ قرآن کریم من، تدریس در مناطق محروم باشد.

این مدرس قرآن کریم افزود: سال ۱۳۸۶ به صورت داوطلبانه جهت آموزش و تربیت حافظ قرآن کریم در مناطق محروم، روستا‌های شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان را انتخاب کردم.

وی اظهار کرد: از آن سالی تاکنون صد‌ها نفر حافظ قرآن کریم تربیت شده ولی در حال حاضر یک هزار نفر در رده‌های مختلف سنی در حال آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن هستند.

سبزیان گفت: تاکنون ۶۰ نفر از بانوان در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان قرآن کریم را حفظ کرده‌اند، این‌ها همه با کمک خداوند متعال و مدد چهارده معصوم بوده است.

وی بیان کرد: حتی در بین فراگیران مؤسسه بیت الاحزان قرائت روخوانی و روان‌خوانی و همچنین حفظ قرآن، افرادی هستند که سواد خواندن و نوشتن را ندارند.

سبزیان تصریح کرد: بعد از دو سال حضور در این منطقه با جوانی از اهالی دلگان سیستان و بلوچستان ازداوج کردم که حاصل آن چهار دختر به نام‌های نازنین فاطمه، فاطمه یاس، فاطمه ناز و فاطمه زینب است.

وی اظهار کرد: قرآن در زندگی من نقش بسیار زیادی داشته و برای زندگی من برکات بسیار زیادی داشته و جا‌هایی که حتی تصور نمی‌کردم، دستگیر من بوده است.

سبزیان ادامه داد: بیت‌الاحزان یک مؤسسه قرآنی که فقط از طرف مردم و خیران حمایت می‌شود، اغلب محل‌های آموزش قرآن ما در شهرستان دلگان هم کَپر و یا اتاق‌های ساده است.

این مدرس قرآن کریم افزود: این مؤسسه ۲۳ شعبه در شهرستان دلگان دارد که با توجه به اینکه از طریق کمک‌های مردمی اداره می‌شود، گاهی اوقات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای حضورم در این منطقه دیپلم داشتم، بعد از ازدواجم و با یک فرزند جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی راهی ایرانشهر شدم و علی‌رغم سختی‌ها و مشقات، اما با کمک خداوند متعال و قرآن کریم توانستم در رشته علوم قرآن و حدیث فارغ‌التحصیل شدم.

سبزیان خاطرنشان کرد: بزرگترین آرزویم در زندگی این است که شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان، قطب قرآنی در کل کشور شود و این میسر نخواهد بود مگر با کمکی که مردم و خیران به این مؤسسه انجام بدهند.

انتهای‌ خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcceoqs12bqps8.ala2.html
 
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 26374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *