800
۰
ضرورت فراموش شده‌ در زاهدان؛

ساخت سرویس‌های بهداشتی؛ وعده‌ای که هیچ وقت میسر نشد!

معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی در زاهدان کم بود، حال با ساخت آن‌ها مواجه شده‌ایم.
ساخت سرویس‌های بهداشتی؛ وعده‌ای که هیچ وقت میسر نشد!
به گزارش شستون به نقل از زاهدنیوز، زندگی شهری زیر‌ساخت‌های بسیاری را طلب می‌کند و باید برای همه اقشار مناسب‌سازی شود.

برخی مشاغل به‌گونه‌ای است که زمان زیادی در خیابان باید سپری کرد یا کودکانی که تاب خیلی از مسائل را ندارند و باید محیط شهری برایشان تسهیل شود، ازاین‌رو سرویس‌های بهداشتی عمومی از نیاز‌های اولیه‌ای است که باید بدان توجه کرد.

اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه، از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود.

زمانی که در یک شهر، بهداشت عمومی به‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری مانند؛ سرویس‌های بهداشتی با مسئله و چالش روبه‌رو می‌شود، آسیب‌هایی گریبان‌گیر جامعه خواهد شد که در صورت تداوم تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

زیباسازی فضای شهر و تجهیز پارک‌ها به وسایل رفاهی یکی از کمترین مطالبات شهروندان در زاهدان و مکانی است که دستگاه‌های متولی زیباسازی شهر باید در این زمینه وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های زاهدان و دارای مکان‌های تفریحی اندک و فاقد امکانات رفاهی مناسب است.

پارک ملت تنها مکانی که شهروندان زاهدانی در مناسبت‌های مختلف مانند؛ سیزده‌بدر، چهارشنبه‌سوری، پیاده‌روی روز‌های جمعه به آنجا می‌روند.

پارک ملت کلان‌شهر زاهدان در زمینه خدمات رفاهی و عمرانی کمبود‌های جالب‌توجهی دارد.

آسفالت‌های ترک‌خورده معابر پارک، سرویس‌های بهداشتی قدیمی و نبود شبکه آبیاری مناسب برای درختان از جمله مشکلات این پارک است که پس از گذشت سال‌ها همچنان خودنمایی می‌کند.

این پارک فاقد سرویس بهداشتی مناسب است به‌طوری‌که بیشتر مواقع شهروندان با دربسته و یا با وضعیت نامناسب بهداشتی روبرو می‌شوند.

نبود مایع دستشویی از دیگر معضلاتی که شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به‌یقین سرویس بهداشتی در تنها تفرجگاه زاهدان یکی از ضروریاتی است که این روز‌ها کمتر به آن مسئولین می‌پردازند.

کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی در پارک ملت زاهدان مردم و مسافرانی که در طول سال به این شهر برای سفر مراجعه می‌کنند را با مشکل مواجه کرده است.

سرویس‌های بهداشتی پارک ملت همیشه کثیف و فاقد آب
یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: پارک ملت زاهدان از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نمی‌باشد به‌طوری‌که شهروندان هنگام مراجعه با درب‌های همیشه قفل سرویس بهداشتی روبرو می‌شوند.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی پارک ملت همیشه کثیف و فاقد آب هستند.

شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: سرویس بهداشتی پارک ملت شیر آب روشویی ندارد و شیر دستشویی آن نیز با وضعیت نامناسب بهداشتی، روی زمین افتاده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد کمبود سرویس‌های بهداشتی و مشکلاتی که در نتیجه نبود آن‌ها برای شهروندان ایجاد می‌شود هنوز آن‌چنان‌که باید حساسیت مسئولان شهری را به خود معطوف نکرده و اصولاً جایگاه و ضرورت سرویس بهداشتی در مبلمان شهری و فضای شهر‌های ما نادیده گرفته شده است.

یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ما گفت: بسیاری از مردم حاضرند جهت استفاده از سرویس‌ها پول پرداخت کنند به شرطی که به وضعیت نظافت آن‌ها رسیدگی شود که متأسفانه این طور نیست.

احداث چند چشمه سرویس بهداشتی در پارک ملت زاهدان
ابراهیم طیبی، رئیس پارک ملت زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به کمبود سرویس‌های بهداشتی در این پارک که یکی از مشکلات است، بیان کرد: در ورودی و برخی از مکان‌ها احداث چند چشمه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از اجرای عملیات بهسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در پارک ملت بهبود بهداشت عمومی و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است.

به گفته طیبی؛ بازدید از پارک ملت توسط شهردار انجام‌گرفته و مقرر شد ظرف چند ماه آینده سرویس‌های بهداشتی بهسازی و تعمیر شوند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca6on6m49nmu1.k5k4.html
 
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 26385
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *