800
۰
چالش سرقت در زادگاه خورشید ایران؛

فاز سارقین روی کابل‌های برق و روشنایی شهر/ سرقت؛ متهم ردیف اول خاموشی معابر در سراوان

اکثر کابل‌های برق در سراوان مورد سرقت قرار گرفتند که این امر منجر به تاریکی در سطح خیابان‌های شهر شده است.
فاز سارقین روی کابل‌های برق و روشنایی شهر/ سرقت؛ متهم ردیف اول خاموشی معابر در سراوان
به گزارش شستون، تاریکی این روزها صدای شهروندان سراوانی را در آورده است زیرا این معضل به افزایش بزهکاری و ناامنی در سطح شهر ارتباط مستقیم دارد.

سرقت اموال عمومی به ویژه کابل‌های برق این روزها در سراوان به چالش ادامه دار تبدیل شده و روشنایی را از معابر شهرستان ربوده است.

گرچه تاریکی معابر مدتیست که برای شهروندان به امر عادی تبدیل شده اما تاریکی خیابان‌ها در این شهرستان مشکلاتی را در رفت و آمد شهروندان به وجود آورده چرا که نبود روشنایی باعث به وجود آمدن سوانح رانندگی می‌شود.

تاریکی در برخی از خیابان‌های منتهی به بازار سراوان نیز مشاهده می‌شود که امر گلایه کسبه و شهروندان را نیز به دنبال داشته است.

سمیرا رحمانی مدیر امور برق سراوان در گفتگو با خبرنگار شستون با اشاره به اینکه عمده مشکلات روشنایی در سراوان براثر سرقت سیم کابل است، بیان کرد: ۴۴ کیلومتر طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به جهت پیشگیری از سرقت شبکه در شهر سراوان، ۱۰ کیلومتر در شهر جالق اجرایی شده و ۱۲ کیلومتر در روستای جهاد آباد و ۴ کیلومتر در شهر گشت و ۱۰ کیلومتر دیگر در شهر جالق در دست اقدام است که تاثیر زیادی در پایداری شبکه و برقراری روشنایی داشته، در صورت تامین اعتبار در سال‌جاری ۵۰ کیلومتر دیگر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: خاموشی خیابان امام خمینی(ره) از میدان ۲۲ بهمن تا میدان هوانیروز (هلی‌کوپتر) به دلیل سرقت سیم کابل است که در برنامه اداره برق برای روشنایی قرار دارد، روشنایی میدان هوانیروز تا امام خمینی (ره؟ یکم اصلاح شد که مجدد لامپ‌ها را شکستند، بلوار ولیعصر تا چهارراه پست هم به دلیل سرقت سیم کابل در خاموشی بود که اصلاح شد، خاموشی‌های خیابان حمزه نیز در دست اقدام هست، بلوار بسیج چندین لامپ خاموش دارد اما به طور کامل خاموش نیست.

مدیر امور برق سراوان گفت: روشناسازی کوچه‌ها در دست اقدام است و حجم کار بالاست و در کنار این حجم از کار متاسفانه کابل‌ها هم سرقت می‌شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: ما در اداره برق یک بالابر داریم که ۲ شهرستان و ۵ شهر را خدمات‌دهی می‌کنیم، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۶۰۰ دستگاه لامپ احداث و اصلاح داشته‌ایم که بالای ۲۰۰ لامپ فقط در مسکن مهر نصب شده، از ابتدای سال ۱۰ مورد خاموشی به طور کلی برطرف شده که تمامی این خاموشی‌ها در اثر سرقت بوده است، اصلاح و روشنایی شهر سیرکان، شهر اسفندک روستای گردشگری کلپورگان، روستای دهک انجام شده و اصلاح روشنایی جالق و بخشی از شهر محمدی هم در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: اداره برق روشناسازی خیابان شستون(مسیر خ آزادی تا خ جمهوری) را نمی‌تواند انجام دهد، زیرا در این قسمت به دلیل کاربری کشاورزی ما مجوز احداث شبکه را نداریم، و با توجه به اینکه بولوار جدیدالاحداث هست متولی ایجاد پایه فلزی شهرداریست، بلورهایی که از قدیم بودند کابل‌کشی و نصب چراغ آنها را اداره برق انجام می‌دهد، اما بلوارهای جدیدالاحداثِ فاقد پایه‌های تلسکوپی روشنایی کاملا بر اساس قانون بر عهده شهرداریست که تاکنون شهرداری در این خصوص هیچگونه اقدامی نداشته است.

به گفته ابن مقام مسئول؛ مسئول روشنایی میادین ورودی شهر نیز شهرداریست که با نورافکن روشناسازی را انجام داده اما در جلسه فرمانداری اعلام شد که سیم کابل آنجا هم به سرقت رفته است.

رحمانی اذعان کرد: خاموشی معابر عمدتاً به دلیل سرقت کابل‌هاست، اگر یک روز جای نیروهای ما باشید این مسئله را به خوبی درک می‌کنید، هرچند ما بارها اصلاح کردیم و اصلاح می‌کنیم، نیروهای اداره برق در ماه مبارک رمضان بعد از نماز تروایح تا سحر اصلاح و روشنایی را انجام می‌دهند که از منطقه مسکن مهر شروع شده و همینطور به سمت پایین پیش می‌روند.

وی گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف شبکه‌های برق و تجهیزات روشنایی بلافاصله موضوع به سامانه ۱۲۱ اداره برق و یا ۱۱۰ نیروی انتظامی گزارش دهند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 26392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *