800
۰
دست‌های مهربان بسیج جامعه پزشکی مرهم بیماران در مناطق محروم است؛

بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از خدمات رایگان بهداشتی درمانی

بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سال گذشته در مناطق محروم به بیش از ۱۴ هزار نفر خدمات‌رسانی کرد.
بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از خدمات رایگان بهداشتی درمانی
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، از جاده‌های پر پیچ‌وخم و مسیرهای صعب‌العبور گذر می‌کنند بی‌هیچ مزد و منتی، سال‌هاست با ارائه خدمات رایگانشان در مناطق محروم، روستاها و یا حاشیه شهرها نه‌تنها نور امید را در دل‌های خاموش روشن می‌کنند؛ بلکه سلامتی را به بیماران هدیه و لبخند رضایت بر لبانشان می‌نشانند و دست آخر دعای خیری بدرقه راهشان می‌شود.

نقش و حضور بسیج را در هر جایی می‌توان دید، از خدمت‌های خالصانه در مناطق محروم برای ساخت منازل محرومین، جاده، مدرسه، ایجاد اشتغال گرفته تا اقدامات پزشکانی که بسیجی وار برای تسکین دردهای نیازمندان به دورترین نقاط اعزام می شوند.

خدمت به محروم‌ترین مناطق لذت خاصی دارد که فقط بانیان و مشارکت‌کنندگان در طرح‌ها، آن را درک می‌کنند؛ آن هم وقتی که دست‌های نیازمندان و یا بیماران با قطرات اشک به درگاه الهی بلند شده و برایشان دعای خیر می‌کند.

اینها همان بسیجیان جامعه پزشکی هستند که همچنان با تمام توان و قدرت اقدام به ارائه خدمات بهداشتی درمانی می‌کنند تا دست‌های مهربانشان مرهم بیماران در مناطق محروم باشد.
 
 
 
فاطمه کمیلی، رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ‏ در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه خدمت بی‌منت در راستای حمایت و حفاظت از سلامت جامعه توسط بسیجیان جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان باقوت در دستور کار است، بیان کرد‎:‎‏ در یک سال گذشته با اعزام ۹۳ تیم تخصصی سه هزار و ۹۷۵ نفر مورد ویزیت تخصصی و چکاپ فشارخون قرار گرفتند و به آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۱۶۳ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۱۳ نفر خانم بودند.

به گفته وی؛ بسیج جامعه پزشکی با تمام توان در مناطق محروم پای‌کار بوده و در راستای اجرای طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ‏شهید رهنمون در جهت ‏کاهش آلام مردم از بیماری‌ها خدمت بی‌منت و رایگان ارائه می دهد که این خدمات رنج بیماران را کاهش و لبخند رضایت بر لبانشان جاری کرده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی بالابردن سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر آحاد مردم به خدمات بهداشتی درمانی مناسب است، افزود:  با اعزام ۱۹۰ تیم شهید رهنمون متشکل از پزشک عمومی، پرستار، روان‌شناس و... ۶ هزار و ۸۳۶ نفر مورد ویزیت، چکاپ فشار و قند خون قرار گرفتند و داروی رایگان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: با اعزام این تیم‌های پزشکی ۲ هزار و ۸۳۰ بیمار مرد و چهارهزار و ۱۶ بیمار خانم از خدمات رایگان بهداشتی درمانی بهره‌مند شدند.

 
کمیلی ادامه داد: با اعزام ۷۰ تیم آموزشی در سرتاسر استان به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی، کانون‌ها و دفاتر آن ۲ هزار و ۴۵۳ نفر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند که از این تعداد ۶۹۵ نفر مردم و یک هزار و ۷۵۸ نفر خانم بودند.

وی اضافه کرد: در تداوم ارائه خدمات بی‌منت ۲۱۸ بسته معیشتی نیز بین بیماران نیازمند در سرتاسر استان توزیع شد.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود به ارائه خدمات دندان‌پزشکی رایگان اشاره کرد و گفت: در ارائه خدمات به مناطق کم‌برخوردار با اعزام ۶۱ دندانپزشک به اقصی‌نقاط استان ۹۳۹ نفر ویزیت شدند که از این تعداد ۷۷۰ نفر اقدام به کشیدن دندان، ۷۴ نفر جرم‌گیری و ۶۰ نفر ترمیم دندان کردند.

وی ادامه داد: همچنین با برپایی یک بیمارستان صحرایی در منطقه ریمدان و فعالیت ۹ تیم در سه شیفت کاری در ۲۵ روز ۶۰۱ مراجعه‌کننده ویزیت و ۱۸۵ نفر از خدمات ویزیت عمومی، دارو و تجهیزات رایگان پزشکی بهره‌مند شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان اظهار کرد: با ارائه خدمات رایگان بینایی‌سنجی در مرکز «شهید برازنده» ۲۱۹ تیم پزشکی اقدام به ویزیت ۲ هزار و ۴۸ بیمار در این عرصه کردند.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی ایستگاه سلامت چکاپ فشار و قند خون نیز در سال گذشته توسط ۱۰۴ تیم در میعادگاه‌های نمازجمعه سرتاسر استان که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی، کانون‌ها و دفاتر برگزار شد هزار و ۶۰۴ نفر مورد ویزیت قرار گرفتند که از این تعداد ۵۵۴ نفر مرد و هزار و ۵۰ نفر خانم بودند.

به گفته کمیلی؛ برای کمک به بیمارانی که با مشکل کم‌خونی در استان مواجه هستند نیز ۱۳۶ نفر اقدام به نذر خون کردند، همچنین در ارائه خدمات بهداشتی نیز هزار و ۶۰ بسته بهداشتی در حاشیه شهر و در بین انجمن کوتاه‌قامتان زاهدانی و سه هزار و ۵۱۷ عدد ماسک در بین مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 26402
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *