800
۰
چهار دهه خدمت بی‌منت؛

دستاوردهای مهم سپاه در عرصه‌های مختلف دنیا را به حیرت در آورد/ از ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی تا فعالیت در راستای وحدت و برادری

سپاه با ورود به عرصه‌های مختلف و کسب موفقیت‌های بی‌شمار در زمان تحریم باعث حیرت همگان در دنیا شده است.
دستاوردهای مهم سپاه در عرصه‌های مختلف دنیا را به حیرت در آورد/ از ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی تا فعالیت در راستای وحدت و برادری
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است، نهادی که در طول چهل و چهار سال از عمر با برکت انقلاب در فراز و فرودها در راستای صیانت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی ایفای نقش کرده است.

این نهاد مردمی و انقلابی با ورود در عرصه‌های مختلف از جمله سازندگی، محرومیت زدایی، مردم یاری، بهداشت و درمان، دفاعی، امنیتی، هوا و فضا و… در زمان بحران‌های ناجوانمردانه باعث ایجاد دستاوردهای مهمی برای ایران اسلامی در دنیا شده که حیرت همگان را به دنبال داشته است.

ترویج تفکر اسلامی، گفتمان انقلابی، تربیت نیروهای جهادی و شکل گیری گروه‌های مقاومت در منطقه از دیگر فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سپاه پاسداران با ایجاد روحیه انقلابی در جامعه و بین نیروهای جوان توانسته در کنار دیگر دستگاه‌ها باعث حل مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف شود که در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان نیروهای مخلص سپاه ترویج گر تفکر انقلابی و جهادی در راستای زدودن غبار محرومیت در این منطقه بوده‌اند.

سردار احمد مالدار فرمانده سپاه شهرستانی سراوان به خبرنگار ما گفت: سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی افزود: سپاه در طول چهل و چهار سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد در عرصه‌های مختلف و بزنگاه‌ها میدان داری کرده و اگر منصفانه به عملکرد این نهاد مردمی بنگریم در تلاطم‌ها و پیچ‌های تاریک خوش درخشیده است.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان با بیان اینکه سپاه بدون هراس و با اقتدار از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست می‌کند، ادامه داد: هر کجا که نیاز به حضور سپاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب، امنیت و آرامش باشد نیروهای جان برکف، مخلص، ولایی و انقلابی این نهاد مردمی حضور آگاهانه دارند.

مالدار با اشاره به کارنامه درخشان سپاه در دفاع از حرم، ولایت، امنیت و خدمت به مردم، خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت، برادری، همبستگی و یکپارچگی در جامعه از اولویت‌های سپاه است که در این زمینه نیز خوش درخشیده است.

وی تصریح کرد: محرومیت زدایی و زدودن غبار محرومیت در مناطق کم برخوردار کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و بالاخص شهرستان سراوان از دیگر اقدامات ارزشمند این نهاد مردمی و انقلابی است که می‌توان به ساخت مدارس، جاده، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، احداث و مرمت و بازسازی مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و قنوات اشاره کرد.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان ادامه داد: اعطای وام در راستای اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کارهای خانگی و کوچک به مردم منطقه از جمله پرورش دام سبک و سنگین، راه اندازی کارگاه‌های دوخت لباس، احداث گلخانه و استخر پرورش ماهی از دیگر اقدامات‌های سپاه در شهرستان سراوان بوده است.

مالدار اذعان کرد: ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه در قالب جذب نیروی طرح امنیت و برقراری امنیت پایدار در این خطه از کشور از مهم‌ترین اقدامات ماندگار سپاه در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، غذای گرم، نوشت افزار، البسه، کیف و کفش، گوشت سفید و قرمز به مناسبت‌های مختلف، ترویج تفکر جهادی و انقلابی با برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط محروم و حاشیه شهر جهت درمان بیماران نیازمندان که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند را می‌توان از اقدامات موثر سپاه در این خطه از کشور دانست.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان گفت: امروز محبوبیت سپاه در منطقه باعث شده که به خارچشم دشمنان تبدیل شود اما این نهاد مردمی با تمام قدرت در راستای ترویج تفکر ناب اسلامی و گفتمان انقلاب در رکاب ولی فقیه گام برمیدارد و نیروهای مخلص و جان برکف سپاه تا پای جان ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 26405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *