800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

حضرت معصومه (س) الگوی مناسب در باب بصیرت و تشخیص حق از باطل

امام جمعه سراوان گفت: یکی از ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) بصیرت‌شان بود که در غبارآلودگی‌ها حق را از باطل تشخیص داد که ما باید الگو بپذیریم.
حضرت معصومه (س) الگوی مناسب در باب بصیرت و تشخیص حق از باطل
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری بیان‌کرد: در آستانه ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) بانوی بلند مرتبه اسلام قرار داریم، یکی از توفیقات ما ایرانی ها این است که مرقد ایشان در کشورماست، یکی از بهترین نعمت‌های است که خدای متعال نصیب ما کرده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت معصومه (س) شباهت آن با صدیقه طاهره(س) است که به فاطمه ثانی (دوم) معروف است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در اسلام نسبت به زن و علم آموزی زن الگوی آن حضرت معصومه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است، ادامه‌داد: حضرت معصومه (س) یکی از شخصیت‌های برجسته زمان خود و دومین فرزند امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) بود، حضرت معصومه (س) زنی عالمه بود و یکی از ویژگی های برجسته ایشان بصیرت‌شان بود که در غبارآلودگی‌ها حق را از باطل تشخیص داد که ما باید الگو بپذیریم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه‌کرد:در نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشاهده می‌کنیم که توابین شورش و قیام کردند علیه یزدیان جنگیدند و جان دادند اما این جان دادن به موقع و در بزنگاه نبود در زمانی بود که امام به شهادت رسید که این در تاریخ یک درس و عبرت است که مبادا در سختی‌هایی که برای ما ایجاد و پرده حق را کدر می‌کنند از حق دفاع نکنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از ویژگی های حضرت معصومه(س) تشخیص زمان نصرت رساندن به حق در وقت خود بود، در باب نصرت رسانی حق جان و مال و آبروی خود را فدای حق کرد، حضرت معصومه(س) بعد از هجرت امام رضا(ع) با برادرها و برادرزاده ها هجرت می‌کند که مجاهدت در این مسیر بود. در مسیر رنج‌ها و سختی‌ها کشید و در قم جان خود را از دست داد.

امام جمعه سراوان گفت: امروز به چنین نصرت و تشخیص به موقع در بلواگری‌هایی که دشمن ایجاد کرده داریم، اگر بصیرت عمیق نداشته باشیم یقینا دچار مشکل و تزلزل خواهیم شد و از راسخیت و نهضت و راه امام دور خواهیم شد، دشمن سیاه‌نمایی و تحریف می‌کند که با صبوری و استقامت این تحریف و هوچی‌گری از بین می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) روز دختر نام نهاده شده امیدواریم به طریقی بستری را فراهم کنیم که دخترانمان در تراز یک دختر مسلمان در زندگی رشد پیدا کنند. امروز دشمن در باب عفاف و حجاب انحطاط ایجاد می کند تا دنیا را به سمت هرزگی و بی بندو باری سوق دهد باید توجه داشته باشیم که اگر دختران امروز که مادران فردا هستند را درست تربیت نکنیم جامعه‌ای ناسالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به محاصره اقتصادی دشمن، گفت: دشمن ایران را محاصره اقتصادی کرده و با هر ابزاری و در هر زمینه‌ای تلاش می کند تا ایران را از بین برد اما به فضل خدا این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، عده ای کثیری در آمریکا و اروپا بی خانمان هستند و دچار گرفتاری‌های عجیبی شده‌اند اما امروز ما قله را فتح کرده‌ایم.

امام جمعه سراوان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز فتح خرمشهر، بیان‌کرد: رژیم بعث عراق زمانی وارد خرمشهر شد و ۷۰ درصد شهر را با خاک یکسان کرده بود اما در عملیات پر افتخار بیت المقدس و با مقاومت مجاهدان واقعی راه خدا فتح به ارمغان آمد و این یک پیامی در این ایام دارد که در گذر تاریخی که قرار گرفته ایم با مقاومت و صبوری از آن عبور خواهیم کرد.

حجت اسلام و المسلمین بامری در خصوص گرانی های لجام گسیخته در شهرستان گفت: مسئولین و دست‌اندرکاران در شهر باید نسبت به گرانی‌های کالا و اجناس به ویژه اجاره بهای مسکن اقدام عاجلی را انجام و این اوضاع را سامان‌دهی کنند. در باب اجازه منزل نباید هر فرد به میل خود قیمت گذاری کند لذا باید با گرام فروشان و افراد متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای خبر/
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 26483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *